۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور وجود دارد

۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور وجود دارد

سمنان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: فعال‌سازی و رونق تولید دو سیاست دولت در قبال این واحدها است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق نجفی غروب دوشنبه در نشستی با مسئولان و فعالان بخش صنعت، معدن استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه فعال‌سازی و رونق تولید واحدهای صنعتی دو اولویت اساسی دولت در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال در سایه حمایت از تولید است، تأکید داشت: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور وجود دارد که ۶۵ درصد از آن‌ها فعال هستند.

وی بابیان اینکه ۳۵ درصد واحدهای صنعتی کشور غیرفعال هستند، افزود: برای رونق اقتصادی و توسعه صادرات می‌بایست فعال‌سازی این میزان واحد صنعتی در کشور رخ دهد.

سرمایه گذاری خارجی در اولویت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه اولویت نخست وزارتخانه، فعال‌سازی واحدهای صنعتی غیرفعال همچنین رونق بخشیدن اقتصادی به واحدهای فعال محسوب می‌شود، تأکید داشت: واحدهای صنعتی کشور در سال۹۶ نسبت به سال قبل از آن افزایش ۲۲ درصدی صادرات را ثبت کرده‌اند که این نشان‌دهنده افزایش رونق تولید و تجارت است.

نجفی همچنین توسعه و ارتقای تولیدات در راستای بهبود صادرات را گامی مؤثر در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: یکی از راه‌های جامه عمل پوشاندن به شعار سال رفع بخشی از مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی است که در این راستا خوشبختانه اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته رخ‌داده است.

وی در دیگر بخش سخنان خود به جذب سرمایه‌های خارجی در بخش تولید نیز اشاره کرد و گفت: تنها در بخش صنعت توانسته‌ایم در یک سال اخیر ۳۵ واحد صنعتی را با سرمایه‌گذاری خارجی قریب به سه میلیارد دلاری راه‌اندازی کنیم که این نشان می‌دهد در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز توانسته‌ایم گام‌های خوبی را برداریم.

کد خبر 4318660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha