۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

سردیس و تندیس مشاهیر در شیراز ساخته می شود

سردیس و تندیس مشاهیر در شیراز ساخته می شود

شیراز- رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سردیس و تندیس مشاهیر شهر توسط اساتید ساخته می‌شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، لیلا دودمان در جلسه‌ی کمیسیون اجتماعی شورای شیراز گفت: در بودجه سال ۹۷ردیفی را به عنوان تکلیف بودجه قرار دادیم و مقرر شد شهرداری به منظور معرفی مشاهیر ادبی، هنری، علمی و فرهنگی نسبت به ساخت تندیس و سرتندیس این شخصیت‌ها اقدام کند .

وی تصریح کرد: ابتدا مکان‌یابی برای نصب این المان‌ها انجام و پس از آن ساخت سردیس و تندیس‌ها در قالب یک فراخوان ملی به مسابقه گذاشته خواهد شد.

دودمان افزود: المان‌های شهری باید متناسب با ضرورت جامعه و همچنین زیبایی شهری به صورت انتزاعی و مفهومی باشد و چه بهتر که به سمت فضای مدرن در این قسمت حرکت کنیم .

وی افزود: با هدف نامگذاری خیابان‌ها و اماکن و سازه‌های مختلف به نام مشاهیر شیراز و فارس، مکاتبه‌ای با شورای نامگذاری شورای شهر شیراز انجام شده است.

دودمان با اشاره به وقوع اتفاق جدید در حوزه‌ی نشاط اجتماعی گفت: پخش مسابقات جام جهانی فوتبال از طریق تلویزیون شهری واقع در پارک آزادی، اقدامی است که قطعا با استقبال مردم شیراز روبرو خواهد شد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: در راستای تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی مطالعات فاز اول پردیس بزرگ فرهنگی، قرائت خانه، سالن سینما محله و انجام مناقصه‌ی سالن‌های نمایشی پارک نماز مد نظر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا قرار دارد.

کد خبر 4321023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha