۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶

«ناشناس های آشنا» چگونه خود را نمایان کردند

«ناشناس های آشنا» چگونه خود را نمایان کردند

گالری ساعتچی در لندن میزبان آثار هنرمندانی است که گرچه نام آشنا نیستند، اما در جستجوی کشف سرزمین‌های جدید در دنیای هنر و به‌ دنبال پیشرفت و شهرت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، در نمایشگاه «ناشناس های آشنا» آثار ۱۷ هنرمند معاصر از سراسر جهان انتخاب و به نمایش گذاشته شده است. ایده اصلی برگزاری این نمایشگاه که «ناشناس‌های آشنا» نام دارد برجسته کردن آثار هنرمندانی است که برای مردم شناخته شده نیستند، اما در محیطی که کار می‌کنند مورد احترام و تاثیرگذارند.

فیلپا آدامز مدیر گالری ساعتچی می‌گوید: ما عنوان این نمایشگاه را «ناشناس‌های آشنا» گذاشته‌ایم. در این نمایشگاه آثار هنرمندان را گلچین کردیم. به نظر ما این هنرمندان باید بیشتر دیده بشوند. تعدادی از این افراد در دنیای هنر شناخته شده هستند و برخی از آنها به‌تازگی فارغ التحصیل شده اند.

اکثر این هنرمندان از یکی از مدارس هنر در لندن فارغ التحصیل شده اند. مونا عثمان یکی از این هنرمندان است. او در بوداپست،‌ پایتخت مجارستان به‌دنیا آمده است و در لندن کار و زندگی می‌کند. هنرمند ۲۶ ساله مدتی پیش در رستورانی که گالری کوچکی هم داشت پیشخدمت بود. شرکت در این نمایشگاه فرصت مهمی در زندگی حرفه‌ای نقاش جوان به شمار می‌آید.

او می‌گوید: در گالری این رستوران فضای کوچکی وجود داشت. در سال ۲۰۱۶ میلادی از من پرسیدند آیا مایلم آثارم را در این گالری بگذارم من هم گفتم حتما. یک روز سِر ساعتچی به این نمایشگاه آمد و ۶ تابلوی من را یکجا خرید.

نقاشی های رنگ و روغن مونا عثمان با حرکات سنگین قلم مو و رنگ‌های تند، تلاش هنرمند برای کشف هویت خود و حس تعلق را به تصویر می‌کشد.

او درباره یکی از نقاشی‌هایش به نام «این کار را می‌کنم چون دوستت دارم»‌ می‌گوید: من به چیزی که اسمش را گذاشته ام پشت صحنه شخصیت علاقه دارم. یعنی چیزهایی را که از دیگران پنهان می‌کنیم. قصد داشتم با این اثر دینامیک پیچیده عشق را به تصویر بکشم: کسانی که به نام عشق یکدیگر را سرکوب می‌کنند و به نام مهربان بودن کاری می‌کنند که طرف مقابل احساس خفگی کند.

کد خبر 4321298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha