۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶

معاون استاندار لرستان:

تأمین اجتماعی به توسعه لرستان کمک کند/ شرکت‌های وابسته فعال شوند

تأمین اجتماعی به توسعه لرستان کمک کند/ شرکت‌های وابسته فعال شوند

خرم‌آباد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: انتظار داریم سازمان تأمین اجتماعی با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به توسعه لرستان کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز امیری ظهر امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه امروز آیین تکریم یکی از مدیران زحمت کش استان است، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان های بسیار ارزشمند است که خدمات بزرگی را ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: اگر کوچکترین قصوری در این سازمان شود، مشکلات عدیده ای رخ می دهد، از سوی دیگر دخالت مسائل سیاسی ممکن است آسیب های به این مجموعه وارد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در کنار درآمدهای خود باید ارزش افزوده نیز ایجاد کند تا خدمات مورد نیاز جامعه هدف خود را ارائه دهد، افزود: در عین حال سازمان تامین اجتماعی می تواند در راستای توسعه کسب و کار نقش موثری ایفا کند؛ شاید امروز این نهاد از اهداف اولیه خود فاصله گرفته و امیدواریم که به اهداف اولیه خود برگردد.

امیری با اشاره به اینکه انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی با سرمایه گذاری در بخش های مختلف به توسعه لرستان کمک کند، ادامه داد: این سازمان باید در راستای تامین امکانات و رفاه و آسایش مورد نیاز بازنشستگان و مستمری بگیران نیز فعالیت کند.

وی با تاکید بر لزوم اشتغال مجدد بازنشستگان گفت: قانون عدم به کار گیری بازنشستگان در کارهای دولتی و در سازمان ها، باعث می شود جوانان وارد عرصه کار شوند اما از سوی دیگر باعث می شود که بازنشستگان دچار مشکلات متعددی شوند و یا از توانمندی های آنان استفاده نشود.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد:سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی باید روی این قضیه کار کند تا مشخص شود روش های جذب و استفاده از توانمندی بازنشستگان و در واقع پر کردن اوقات فراغت آن ها چیست.

امیری با اشاره به اینکه در لرستان شرکت های وابسته به تامین اجتماعی داریم که تعطیل هستند و انتظار داریم سازمان به این موضوع بپردازد و برای فعال کردن آن ها گام های موثری بردارد، اظهار داشت: یکی از اشکالات عدم وصول مطالبات تامین اجتماعی است، توصیه می کنیم دستگاه های اجرایی برای پرداخت بدهی خود گام بردارند و آمادگی داریم در این بخش جلسات مستمری را برگزار کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه حمزه لویی مدیرکل سابق تامین اجتماعی لرستان از مدیران خوب و باتجربه استان بود و ان شاء الله در پست های بهتر و بالاتر از ایشان استفاده شود، تصریح کرد: علی جهانی مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان نیز پیش از این در استان کار کرده و تجارب خوبی در حوزه کاری خود دارد.

کد خبر 4323046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha