۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹

امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

ضعف حوزه صنعت در اردبیل/ برنامه توسعه صنعتی تدوین شود

ضعف حوزه صنعت در اردبیل/ برنامه توسعه صنعتی تدوین شود

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌های کشور در حوزه صنعت با ضعف و عقب ماندگی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اردبیل افزود: یکی از دلایل ضعف صنعتی در این استان عدم سرمایه گذاری مطلوب در این حوزه طی سالیان گذشته بوده است.

وی پایین بودن درآمد سرانه مردم استان اردبیل را از دیگر دلایل ضعف این بخش برشمرد و ادامه داد: این عوامل نشان می دهد که باید نگاه و توجه ویژه ای برای ارتقا جایگاه صنعتی و اقتصادی این استان از سوی مسئولان کشوری و استانی صورت گیرد.

امام جمعه اردبیل با تاکید برلزوم تدوین برنامه‌ای مدون برای توسعه صنعتی یادآور شد: در توسعه این حوزه باید بخش صنعت همگام با نخبگان علمی حرکت کند، امری که طی سال های اخیر شاهد آن نبوده ایم.

وی با اشاره به عدم بکارگیری نخبگان علمی در حوزه صنعت تصریح کرد: همین امر موجب شده که با خروج نخبگان علمی و حضور این قشر در کشورهای دیگر باشیم، در حالی که می توانستیم از این نخبگان در توسعه کشور استفاده کنیم.

عاملی با تاکید بر اینکه باید نخبه‌های علمی در جایگاهی شایسته و در حوزه های صنعتی و اقتصادی بکار گرفته شوند، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با بهره‌گیری از نخبگان علمی و جوانان خود به پویایی و شکوفایی بیش از پیش برسد.

وی با اشاره به اعمال تحریم های بی رحمانه از سوی کشورهای استکبار و بویژه آمریکا عنوان کرد: در این شرایط بخش صنعت به دلیل ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه اقتصادی جایگاه ویژه ای پیدا می کند و می تواند عاملی برای خنثی سازی تحریم ها باشد.

کد خبر 4325374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha