۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۴

رییس کل دادگستری فارس:

صدور احکام عادلانه محصول مشترک دستگاه قضایی و ضابطین است

صدور احکام عادلانه محصول مشترک دستگاه قضایی و ضابطین است

شیراز- رییس کل دادگستری استان فارس گفت: صدور احکام عادلانه و احقاق حق محصول مشترک دستگاه قضایی و ضابطین از جمله پلیس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، علی القاصی مهر در دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس و روسای پلیسهای تخصصی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش بیان کرد: اگر امروزه امنیتی و آرامشی در سطح استان فارس جود دارد بخش اعظمی از این توفیقات حاصل تلاشهای پلیس  استان است.

وی با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه گزارشی از اقدامات و عملکرد این مجموعه به مردم ارائه می شود، افزود: هدف از ارائه این گزارش ها آگاه کردن مردم از فعالیت های دستگاه قضاست  تا بدانند این مجموعه در استان به منظور احقاق حق و اجرای عدالت چه گامهایی برداشته و توانسته اند پاسخگوی مردم باشند.

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه گوشه ای از این اقدامات از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: بخش عمده ای از عملکرد دستگاه قضایی در گرو اقدامات و تلاشهای ضابطین از جمله نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام که صلاحیت ورود به جرائم را دارد، است.

وی ادامه داد: تعقیب، دستگیری و تحقیق از مجرمان به عنوان سنگ بنای پرونده ها توسط ضابطین انجام می شود که به طور حتم این اقدامات منجر به احقاق حق و صدور حکم عادلانه می شود.

القاصی مهر افزود: اگر قاضی تلاش می کند حکم عادلانه و منصفانه صادر کند این در پرتو دادرسی عادلانه صورت می گیرد و به طور حتم دادرسی عادلانه بدون تلاش پلیس و دیگر ضابطین محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر پلیس و دیگر ضابطین تمام تلاش خود را برای تعقیب مجرمان و سایر اقدامات بکار گیرند اما دستگاه قضایی عادلانه و با احساس مسئولیت پشتیبانی نکند به طور حتم به نتیجه ای نخواهیم رسید.

رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه اگر امروز دستگاه قضایی اقدامات خود را به مردم اطلاع رسانی می کند فقط مربوط به این مجموعه نیست و ضابطین نیز نقش داشته اند، بیان کرد:  بنده به سهم خود از تلاشهای مجموعه انتظامی استان فتاس در تولید نظم و امنیت در جامعه با برخورد با اشرار، مخلان نظم و امنیت و سوداگران مرگ تقدیر و تشکر می کنم.

القاصی مهر گفت: بخش عمده ای از اقدامات و توفیقات به دست آمده در این حوزه در گرو هم گرایی و هم افزایی مجموعه پلیس و دیگر ضابطین با دستگاه قضایی استان است که مطالبات مردم را با دغدغه و مسئولیت پذیری دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: در سایه این تدابیر ارزشمند و دلسوزانه است که شاهد افزایش امنیت در سطح استان هستیم.

رییس کل دادگستری استان فارس به حوادث کازرون نیز اشاره کرد و افزود: حادثه کازرون بدون هیچ گونه دخالت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به یک غائله بزرگ تبدیل شد که هزینه های زیادی را برای نظام به دنبال داشت.

وی گفت: در ادامه این حادثه با هماهنگی مجموعه پلیس و دستگاه قضایی امنیت در این شهرستان برقرار شد البته این فقط نمونه ای از تعامل این دو مجموعه است.
القاصی مهر در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۰ جرم اول استان فارس اشاره کرد و گفت: بر اساس ورودی پرونده به مجموعه قضایی استان بیشترین پرونده ها مربوط به ایجاد صدمه غیرعمدی بر اثر تصادفات با ۲۹ هزار و ۶۷۷ پرونده است.

وی گفت: توهین به اشخاص با ورودی ۲۸ هزار و ۹۹۴ پرونده در سال ۹۶ ضرب و جرح عمدی سومین اتهام با ورودی ۲۶ هزار و ۶۹۶رونده، چهارمین اتهام سرقت مستوجب تعزیر  با ورودی ۲۶ هزار و ۵۹۳ پرونده در سال ۹۶ که نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته، تهدید نیز با ورودی ۱۸ هزار بوده است.

رییس کل دادگستری استان فارس تخریب را به عنوان اتهام دیگر دانست و افزود: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۰۲ پرونده قضایی مربوط به این جرم بوده ، همچنین ورودی پرونده های خیانت در امانت نیز ۹ هزار و ۹۸۸ بوده است.

القاصی مهر ادامه داد: تعداد ورودی پرونده های کلاهبرداری نیز در سال گذشته هشت هزار و ۷۹۴ در سال ۹۶ و اتهام بعد تحصیل مال از طریق نامشروع و سوءاستفاده از امتیازات است و بعدی افترا است.

وی بیان کرد: جرائمی که در تولید ناامنی موثر هستند از جمله سرقت مسلحانه و آدم ربایی در سطح استان کاهش داشته است.

به گفته القاصی ورودی پرونده های کیفری در سال گذشته بیش از یک درصد کاهش داشته است.

کد خبر 4328510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha