۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳

بازرس کل قضایی استان کرمانشاه خبر داد

رصد ۶۴۵ معامله و لغو ۲۸ مناقصه/شهرداری‌ها بیشترین شکایت را داشتند

رصد ۶۴۵ معامله و لغو ۲۸ مناقصه/شهرداری‌ها بیشترین شکایت را داشتند

کرمانشاه-بازرس کل قضایی استان کرمانشاه از رصد ۶۴۵ مورد معامله و لغو ۲۸ مناقصه طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: شهرداری‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها بیشترین شکایت مردمی را داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاضی محمد جهانیان امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، سازمان بازرسی را یک سازمان نظارتی معرفی کرد و اظهار داشت: این سازمان هم در قانون اساسی و هم در تشکیل سازمان وظیفه نظارت بر حسن اجرای صحیح قوانین و مبارزه با فساد را بر عهده دارد.

بازرس کل قضایی استان کرمانشاه یادآور شد: طی سال گذشته ۳۰ برنامه بازرسی داشتیم که این بازرسی‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده است و هر کدام حدود یک ماه به طول می‌انجامد، همچنین برای امسال نیز ۳۵ برنامه بازرسی را در نظر گرفتیم که طی سه ماهه اول هشت مورد آن عملیاتی شده است.

قاضی جهانیان مجموع گزارشات اختصاصی حاصل از بازرسی‌های سال گذشته را ۲۰۳ فقره اعلام کرد و افزود:‌ سال گذشته همچنین به دنبال شکایات موردی ۱۶۶ فقره بازرسی موردی داشتیم که تعداد ۱۲۲ مورد گزارش اختصاصی حاصل از آنها داشتیم.

وی رشد تراکمی عملکرد سال ۹۵ نسبت به ۹۶ را ۴۵ درصد اعلام کرد و افزود: پیشنهاد جهت اصلاح امور یکی از وظایف این سازمان است که در سال ۹۶ حدود ۷۷۹ مورد پیشنهاد به دستگاههای مختلف داشتیم.

بازرس کل قضایی استان کرمانشاه بیان داشت: پیشگیری یک مقوله اجتماعی پیشرفته در سیستم‌های نظارتی و قضایی جهان است و در این راستا ما اطلاعات لازم را از ابتدا در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم تا تخلفی صورت نگیرد که در بحث پیشگیری اثربخشی ما در سال گذشته وصول حدود ۳۹۵ فقره اموال بیت‌المال بوده است.

قاضی جهانیان اظهار داشت: طی سال گذشته حدود ۷۷ فقره نامه هشداری داشتیم که پس از مهلت تعیین شده پاسخ آنها را دریافت کردیم، همچنین سه ماهه امسال نیز ۲۰ فقره نامه هشداری داشتیم که بیشتر در قالب حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی بوده است و تاکید داشتیم که اگر کالایی مشابه ایرانی دارد حتما آنرا خریداری کنند.

بازرس کل قضایی استان کرمانشاه با بیان اینکه رصد سامانه الکترونیکی جهت بررسی پیشرفت دستگاه‌ها یکی از کارهایی است که به طور مستمر توسط این سازمان صورت می گیرد، به فعالیت سامانه شکایت مردمی ۱۳۶ در سازمان بازرسی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته حدود یک هزار و ۱۱۶ مورد ثبت شکایت در مورد معاملات دولتی در استان ثبت شده است که نسبت به سال ۹۵ رشد چشمگیری داشته است.

این مقام قضایی استان کرمانشاه تصریح کرد: این شکایت ها بیشتر در حوزه شهرداری‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، حوزه های اقتصادی، کشاورزی و بهداشتی بوده است.

قاضی جهانیان در ادامه افزود: سامانه معاملات و مناقصات را داریم که معاملات دولتی را رصد می کند و امروز در صنعت معدن و تجارت مستقر شده  که در سال گذشته ۶۴۵ مورد معاملات را رصد کرده و در بحث مناقصات ۲۸ مورد لغو مناقصه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مرز مشترک با کشور عراق داریم بحث رسیدگی به کالای قاچاق در اولویت قرار دارد و در حوزه منابع طبیعی، حفظ محیط زیست، دفع زباله های شهری، کمیسیون‌های شهرداری نیز مقابله با پدیده زمین‌خواری از دیگر موضوعاتی است که توسط این سازمان پیگیری می‌شود.

بازرس کل قضایی استان کرمانشاه به زلزله سال گذشته استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: در قالب یک برنامه فوق‌العاده یک تیم بازرسی را حدود سه ماه در آن مناطق مستقر کردیم که در حوزه‌های تخریب مسکن مهر، بهداشتی، درمانی و ... پرونده‌های موردی تشکیل دادند.

قاضی جهانیان از نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: در بحث امهال وام‌ها نیز یک بازرسی فوق‌العاده تشکیل دادیم و اصلاحات را هم انجام دادیم و تخلفاتی در این زمینه وجود داشت که بیشتر در حد تذکر بود.

کد خبر 4329172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha