۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

هزار و ۸۴۲ انشعاب غیرمجاز آب در زنجان شناسایی شد

هزار و ۸۴۲ انشعاب غیرمجاز آب در زنجان شناسایی شد

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: طی سال گذشته هزار و ۸۴۲ انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۳۰۶ انشعاب به مجاز تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب  در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سؤال مهر در خصوص انشعابات غیرمجاز آب شهری، افزود: طی سال گذشته هزار و ۸۴۲ انشعاب غیرمجاز  آب در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۳۰۶ انشعاب به مجاز تبدیل شد و مابقی جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز آب شهری آب دزدی بوده و برخورد لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در دیگر سؤال خبرنگار مهر در خصوص استفاده از ظرفیت سمن‌ها در بحث صرفه‌جویی در مصرف آب، ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان از ظرفیت‌های سمن‌ها استفاده می‌کند و در استان ۱۰ سمن در بحث آب فعالیت می‌کند.

جزء قاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در استان زنجان آغاز کرده و در حال حاضر ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان  با بیان اینکه  ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان زنجانی از خدمات شرکت استفاده می‌کنند، گفت: تأمین و تصفیه آب شرب برای شهروندان دو وظیفه اصلی این شرکت است و اقدامات  این شرکت مختص یک هفته نیست و در سال این اقدامات با جدیت تمام انجام می‌شود.

جزء قاسمی  بابیان اینکه وضعیت آب در کشور و استان زنجان مطلوب ارزیابی نمی‌شود، افزود: ایران کشور خشکی است و یک‌سوم دنیا بارندگی دارد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف آب در کشور تأکید کرد و گفت: پاییز سال گذشته خشک‌ترین پاییز ایران در ۵۰ سال اخیر بود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان زنجان  بابیان اینکه بارش‌ها تغییر رژیم  داده است، افزود: بارش از برف به باران تغییر رژیم داده است.

جزء قاسمی  ابراز کرد: بیشترین حجم تأمین آب شرب در زنجان توسط سد تهم زنجان انجام می‌گیرد و تنها از ۵۰ درصد ظرفیت این سد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف جهانی آب ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است و این آمار در کشور ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز است، گفت: باوجود اینکه آمار مصرف آب برای هر شهروند در استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری  و بیش از ۱۹۰ الی ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز است اما باز این میزان مصرف بیشتر از میانگین جهانی است.

کد خبر 4330237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha