۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

آغاز طرح ملی حفظ با محوریت جزءسی/اجرای سه مرحله این طرح در سال ۹۷

آغاز طرح ملی حفظ با محوریت جزءسی/اجرای سه مرحله این طرح در سال ۹۷

حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از آغاز طرح ملی حفظ با محوریت جز سی در سه مرحله در سال ۹۷ خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در آئین رونمایی از طرح ملی حفظ قرآن کریم که با تلفیقی از طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ انجام شد  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ گفت:این سخن مقام معظم رهبری کلید اصلی ترین فعالیت های قرآنی است و تمام دستگاه ها اهتمامات خود  را به سمت اجرایی سازی  این فرمان گماشته اند.

محمدی با بیان اینکه سند شورای توسعه  جایگاه بالایی در سطح خود دارد افزود: در این راستا سندی در شورای توسعه با همکاری همه دستگاها به تصویب رسید و در حال حاضر  طرح ملی حفظ قرآن سندی در بالاترین جایگاه خود دارد.

وی بااعلام اینکه دستگاه ها بر اساس وظایف خودشان تعیین تکلیف شده اند تصریح کرد: در اجرایی سازی ده میلیونحافظ قرآن مبنی بر فرمایش مقام معظم رهبری  ذیل برنامه قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در دستور کار قرار گرفته است.

وی ظرفیت های صدا و سیما در این طرح بسیار حائز اهمیت دانست و افزود:  با توجه به برنامه ریزی فشرده در ماه های گذشته داشتیم مدخل ورود به   طرح ملی حفظ قرآن جز سی ام قرآن قرار داده شد  که این طرح در سال ۹۷ آغاز شد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: سی و هفت سوره را در این طرح  مدنظر قرارداده و این طرح سه  مرحله دارد که مرحله اول آن در تابسات از سوره ناس تا زلزال، مرحله دوم آن در پاییز از سوره طارق تا بینه و مرحله سوم در زمستان ۹۷ از سوره بروج تا نبا خواهد بود.

 وی با بیان اینکه سه مرحله آزمونی در طول سال جاری خواهیم داشت تصریح کرد: پیش بینی مشارکت حداقل پنج میلیون نفر که با توجهبه تبلیغات امیدواریم به دوبرابر این پیش بینی برسد.

 محمدی با تأکید بر اینکه برای اجرای هرچه بهتر این طرح نهایت ظرفیت را برای تشویق مردم به خرج می‌دهیم، اظهار کرد: لذا برنامه‌های متنوع رسانه‌ای برای اقبال و استقبال مردم از قرآن کریم تولید شده است که پخش خواهد شد. البته شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن دو راهبر اصلی رسانه در اجرای این طرح خواهند بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و شواری توسعه فرهنگ قرآنی و اتحادیه‌های قرآن و ده‌ها دستگاه دیگر به نوعی نقش آفرینی ویزه خود را در اجرای این طرح خواهند داشت.

وی در پایان گفت: تلاش ما بر این است مشارکت هایی را در قالب عمومی و مردمی همگام کنیم و کسانی که دوست دارند بصورت انفرادی ؛خانوادگی و سازمانی و دستگاهی ورود پیدا کنند با اختصاص امتیازات ویژه ای در این طرح وارد کنیم.

کد خبر 4330766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha