۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۱۵۰۰ تن کلزا در شهرستان خرم‌آباد

پیش‌بینی تولید ۱۵۰۰ تن کلزا در شهرستان خرم‌آباد

خرم‌آباد- مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از پیش‌بینی تولید ۱۵۰۰ تن کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد بیرانوند ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران  درخصوص اهمیت کشت کلزا گفت: تهیه کلزا از محصولات استراتژیک درحوزه کشاورزی محسوب می شود که در راستای تامین روغن اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: این محصول در رأس محصولات مهم وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و به تبع آن مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان ها قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد با بیان اینکه کشت کلزا در سال های گذشته در استان لرستان مورد توجه مسؤلان جهاد کشاورزی و کشاورزان قرار گرفته است، گفت: با تلاش مدیران جهادی و حس مشارکت کشاورزان زمینه ایجاد زیرساخت ها برای توسعه کشت کلزا در سطح استان فراهم شده است.

بیرانوند با تاکید بر اینکه در سال زراعی ۹۷-۹۶ مناطق مستعد را شناسایی و نقاطی که اراضی کشاورزی آبی با تناوب محصول گندم داشتند را احصاء کرده ایم، افزود: کشاورزانی که توان کشت کلزا را داشته اند به تعداد ۲۰۰ نفر تحت پوشش آموزش های مرتبط قرار گرفته و امکانات لازم را به این کشاورزان داده ایم و در حال حاضر توانسته ایم در سطح  ۵۵۰ هکتار کلزا برداشت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز برداشت کلزا در سطح شهرستان خرم‌آباد،  پیش بینی ما این است که بیش از ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت کنیم که این مقدار تولید توسط کمیسیون های خریدی که در سطح شهر وجود دارد خریداری شده و سپس به کارخانه های روغن انتقال داده می شود.

بیرانوند در خصوص زمان کشت کلزا گفت: با توجه به تجربیات و روش های علمی که در این زمینه وجود دارد کشت کلزا از ۱۵ شهریور ماه در مناطق سرد سیر آغاز شده و در مناطق جنوبی کشت کلزا از  ۱۵ مهر ماه انجام می شود.

کد خبر 4331549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha