۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

اشرف غنی:

دولت افغانستان خواسته های معقول طالبان را می پذیرد

دولت افغانستان خواسته های معقول طالبان را می پذیرد

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با اعضای شورای علمای این کشور ابراز داشت که اگر طالبان حاضر به آغاز مذاکرات صلح با دولت شود، خواسته‌های معقول آنها را خواهیم پذیرفت.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در نشستی با تعدادی از علمای این کشور گفت: طالبان شهامت خود را با برقراری آتش‌بس در ایام عید به نمایش گذاشت و ما از این اقدام آنها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: ما حاضریم تا درباره مسائل اختلافی با طالبان وارد مذاکره شویم.

رئیس جمهوری افغانستان اظهار داشت: قدم‌های نخست برای برقراری صلح در افغانستان را دولت بر می‌دارد اما در نهایت مردم این کشور باید تصمیم گیرنده باشند.

اشرف غنی در واکنش به شایعاتی درباره مذاکرات پنهان با طالبان گفت: با هیچ عضوی از گروه طالبان تاکنون دیدار نکرده است.

وی تاکید کرد: روند صلح با طالبان باید واضح و شفاف باشد خواسته‌های طالبان را تاکنون پذیرفته‌ایم و در آینده نیز تمام خواسته‌های مثبت آنها را نیز خواهیم پذیرفت.

در پی آتش‌بس اخیر طالبان با دولت افغانستان در ایام عید فطر بار دیگر تلاش‌ها برای صلح با این گروه افزایش یافته است.

از سوی دیگر موضع طالبان درباره مذاکره با دولت افغانستان تغییری نکرده است و این گروه دولت افغانستان را همچنان فاقد صلاحیت برای مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی می‌داند.

طالبان بارها تاکید کرده که تنها حاضر به انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا است زیرا دولت افغانستان نمی‌تواند در حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان استقلال عمل داشته باشد.

کد خبر 4332177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha