۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲

رئیس ستاد بازسازی عتبات کرمانشاه خبر داد

اتمام ساخت نیم‌ضریح مقام حضرت زینب (س) تا ۴ ماه دیگر

اتمام ساخت نیم‌ضریح مقام حضرت زینب (س) تا ۴ ماه دیگر

کرمانشاه_ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از نصب نیم ضریح مقام حضرت زینب (س) که در کرمانشاه در حال ساخت است در عراق تا چهار ماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن صحرایی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات حدود ۱۴ سال است که به صورت هئیت امنایی فعالیت می کند، استان کرمانشاه اولین استانی بود که نسبت به تشکیل این ستاد اقدام کردو نقش به سزایی در امر بازسازی ها ایفا و جز استان های برتر بوده است. 

وی افزود : ستاد بازسازی عتبات عالیات در زمینه دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی و ارسال نیروی متخصص نقش ویژه ای دارد و معماری های انجام شده در عتبات ، در دنیا منحصر بفرد است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، آن را یک پروژه منحصر به فرد دانست و گفت : این پروژه به مساحت ۲ هزار ۲۰۰ متر مربع در حال اجرا است که امسال فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

صحرایی با اشاره به اینکه کار ساخت طرح نیم ضریح مقام حضرت زینب (س) بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه است، ابراز داشت: این نیم ضریح هم اکنون در محل مسجد جامع شهر کرمانشاه در حال ساخت است و تا چهار ماه آینده کار ساخت آن به پایان و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این نیم ضریح در چند روز آینده برای بازدید راحت عموم به مسجد معتضدی منتقل می شود، اظهار داشت: طرح های بلند مدت دیگری همچون گسترش حرم امامین عسگرین در سامرا در حال اجرا است و ان شاءالله یک یادگاری خوب از استان کرمانشاه در عتبات به جا خواهد ماند.

صحرایی با اشاره به اینکه تل زینبیه به مساحت ۶۰۰ متر مربع از ضریح آغاز و در خیمگاه به زودی به پایان خواهد رسید، عنوان داشت: مردم با وجود مشکلات اقتصادی ، پیشگام در امر بازسازی ها بوده اند و وجوهات آنان به صورت هدفمند صرف بازسازی می‌شود و در بحث اعزام نیرو نیز از ابتدای کار ۴۶ گروه از گروه های متخصص و فنی به عتبات اعزام شده اند که مدت زمان حضور آنان یکماه است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گسترش همایش بزرگ اربعین حسینی را یک وظیفه مقدس دانست وتصریح کرد: امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی خواهیم بود و برای این بازگشایی تلاش های لازم را خواهیم کرد و در صورت تردد از این مرز با تشکیل کمیته ویژه ای کار خدمات رسانی را آغاز خواهیم کرد.

صحرایی ازشناسنامه دار کردن موکب های اربعینی در استان کرمانشاه و در عراق خبر داد و گف:هم اکنون تمامی آنان دارای مجوز رسمی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : ستاد بازسازی عتبات عالیات یک وظیفه سنگین معنوی را برعهده دارد و تمامی وجوهات مردمی بصورت هدفمندی هزینه می‌شود و یقین داریم که مردم متدین کرمانشاه ما را در امر بازسازی تنها نخواهند گذاشت.

کد خبر 4332368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha