۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲

رئیس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت:

فرایندهای کاغذی در سلامت الکترونیک حذف می شود

فرایندهای کاغذی در سلامت الکترونیک حذف می شود

ساری - رئیس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، عدالت در ارائه خدمات را از دستاوردهای پرونده الکترونیک بیان کرد و گفت: فرایندهای کاغذی در این پرونده حذف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود تارا پیش ازظهر چهارشنبه در نشست کشوری دبیران کلان مناطق آمایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دسترسی آسان مردم به خدمات را جزو اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد و اظهار کرد: سلامت الکترونیک سبب می‌شود که مردم با پرداخت کمتر از سلامت بیشتری برخوردار باشند.

وی عدالت در ارائه خدمات را ازجمله دستاوردهای پرونده الکترونیک عنوان کرد و گفت: در پرونده الکترونیک فرایندهای کاغذی حذف می‌شود.

دکتر تارا نظام بیمه الکترونیک را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات وزارت بهداشت دانست و افزود: پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، پزشک خانواده و ثبت کامل دارو،ملزومات مصرفی و غیر مصرفی اولویت وزارت بهداشت است.

دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه درگذشته نگاه به فناوری اطلاعات به‌عنوان کار لوکس و فانتزی بوده است، اظهار کرد: امروزه به دلیل عدم بسترسازی مناسب در این زمینه نمی‌توانیم بسیاری از برنامه‌هایی که ضروری است را انجام دهیم که این مسئله آسیب‌هایی را وارد کرده است.

وی به پرونده الکترونیک اشاره کرد و گفت: در پرونده الکترونیک بیماری که به سیستم سلامت مراجعه می‌کند به اطلاعات قبلی درج‌شده مراجعه می‌شود که این مسئله می‌تواند در اقتصاد سلامت مؤثر باشد.

دکتر موسوی بابیان اینکه انحصاری شدن و عدم استانداردهای لازم در حوزه آی تی سبب آسیب‌رسانی می‌شود، افزود: درزمینهٔ فناوری اطلاعات نیازمند سیاست‌گذاری مناسب هستیم که شرکت‌ها وظیفه خود را  در این حوزه به‌درستی دانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر هوشمند سازی بیمارستان‌ها، گفت: هوشمند سازی بیمارستان‌ها سه سال آغازشده است ولی هنوز نتوانسته‌ایم به شرایط مطلوب برسیم که باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر آشنایی بیشتر کارکنان حوزه سلامت با فناوری اطلاعات، بیان کرد: بسیاری از افرادی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند اطلاعات زیادی در حوزه فناوری اطلاعات ندارند که این مسئله یکی از مشکلات ما در این حوزه است.

دکتر موسوی به پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: پرونده الکترونیک چند سال در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغازشده است که با اجرای آن هزینه‌های درمانی کاهش و کارایی سازمان افزایش پیدا می‌کند

کد خبر 4332369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha