۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷

امام جمعه ایلام:

ضعف مدیریت باعث بحران در اقتصاد کشور شده است

ضعف مدیریت باعث بحران در اقتصاد کشور شده است

ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ضعف مدیریت در کنترل و تنظیم بازار، تزلزل در قیمت دلار و ارز باعث شده که اقتصاد کشور به وضعیت بحرانی دچار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در مراسم حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: بازار کشور را عده ای مفسد اقتصادی قبضه کرده اند که باید این مفسدان به افکار عمومی معرفی شوند.

وی افزود: محک سنجش بازار داخلی کشور با ارزش دلار متعلق به دولت آمریکا سنجیده می شود در حالیکه ارزش پول ایران با همه امکانات و ظرفیت های داخلی دارای پایین ترین ارزش اقتصادی در بین ارزهای خارجی است.

لطفی یادآور شد: ارزش پول ایران از ارز کشورهای درگیر جنگ چون افغانستان و عراق نیز پایین تر شده و این بیانگر شدت ضعف اقتصاد کشور در سطح داخلی و بین المللی است.

وی گفت: متاسفانه برخی از مسئولان به توانایی های داخلی اعتماد ندارند و به جای اتکا به ظرفیت های کور معتقدند باید در همه زمینه ها متکی و وابسته به کشورهای غربی و خارج باشیم.

ورود بی رویه کالاهای خارجی از معضلات کشور است

امام جمعه ایلام گفت: تا زمانی که بطوری عملی ظرفیت های کشور را باور نداشته باشیم از وابستگی رهایی نخواهیم یافت.

آیت الله لطفی ورود بی رویه کالاهای خارجی در قالب قاچاق را از اصلی ترین معضلات کشور برشمرد و گفت: متاسفانه با وجود شعارهای ارائه شده در این زمنیه همچنان به مشکل جدی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: چگونه است که در حوزه های دفاعی، نظامی، علمی، پزشکی و فناوری های نانو توانسته ایم تا حد زیادی نیازهای کشور را برطرف کنیم ولی در بخش اقتصاد همچنان مشکلات عدیده ای داریم.

امام جمعه ایلام از تمامی دستگاه ها خواست با همراهی کراشناسان حوزه اقتصاد برای درمان مشکلات این عرصه برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند تا کشور از این برهه حساس نیز به سلامت خارج شود.

کد خبر 4332438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha