۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه خبر داد

کاهش ۱۲ درصدی پرونده‌های ورودی جرائم نیروهای مسلح

کاهش ۱۲ درصدی پرونده‌های ورودی جرائم نیروهای مسلح

کرمانشاه_ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه گفت: هرسال ورودی پرونده های ما کاهش پیدا می‌کند و سال گذشته در این راستا ۱۲ درصد کاهش جرم داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام الواری امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، علم و قضا را دو روکن اصلی دستگاه قضایی معرفی کرد و اظهار داشت: قضا یک نیاز ضروری در جهت احقاق حق، تامین عدالت و رفع خصومت است.

وی  خاطرنشان کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضائیه یک قوه مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی معرفی شده که رسیدگی و صدور حکم در خصوص تعدیات، تجاوزات و جرائم و همچنین کشف جرم، تعقیب مجرمین و نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده سازمان بازرسی کل کشور می‌داند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه یکی دیگر از وظایف را بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: در این راه تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی به بیان موارد پیشگیری بپردازیم.

وی بیان داشت: در این راستا طی سال گذشته ۱۳۱ هزار نفر ساعت آموزش یگانی در بین نیروهای نظامی و انتظامی با هدف از بین رفتن زمینه ارتکاب جرم برگزار شد، همچنین هر سال ورودی پرونده‌های این سازمان کاهش پیدا می‌کند و سال گذشته در این راستا ۱۲ درصد کاهش جرم داشتیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه ما رسیدگی به جرائم مربوط به نیروهای مسلح و محاکم نظامی است، گفت: اگر جرمی قبل از ورود به حوزه نظامی رخ دهد در حوزه کاری ما نیست، اما جرائمی که در حین تعقیب تخلف نظامی روشن شود مجازیم به آن نیز رسیدگی کنیم.

الواری تصریح کرد: رسیدگی به تخلف سربازانی که غیبت دفترچه‌ای دارند نیز در حوزه کاری ما نیست اما ترک محل خدمت از سوی سرباز و یا کادر تا ۱۵ روز فرار محسوب نمی‌شود و در رده تخلفات انضباطی به این مسئله رسیدگی می‌شود، اگر بیش از ۱۵ روز طول کشید سازمان قضایی پیگیر این موضوع خواهد شد و بار اول تا ۶۰ روز به ازای هر روز ۲ روز اضافه خدمت برای آنها محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش امر به معرف و نهی از منکر را یکی از واجبات الهی دانست و تصریح کرد: اساس نبوت پیامبران بر همین امر استوار است و همه مردم به خصوص نیروهای نظامی و انتظامی باید نسبت به هنجار شکنی‌ها در جامعه حساس باشند و از کنار آنها بی‌اعتنا رد نشوند.

کد خبر 4332979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha