۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷

سرپرست حوزه خدمات شهری گلستان:

کارخانه بازیافت پسماند در شهر گلستان احداث می شود

کارخانه بازیافت پسماند در شهر گلستان احداث می شود

بهارستان- سرپرست حوزه خدمات شهری گلستان از احداث کارخانه بازیافت پسماند در این شهر خبر داد.

مسلم رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نحوه ارائه و اولویت های خدمات شهری گلستان اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالش های شهرداری  گلستان جمع آوری نخاله های ساختمانی است و متاسفانه شهرداری گلستان سالانه فقط ۷۰۰ میلیون تومان از هزینه های خود را صرف اجاره ماشین آلات عمرانی برای جابجایی نخاله هایی که توسط برخی از شهروندان در حاشیه شهر تخلیه می شود، می کند.

رستمی در ادامه با اشاره به اینکه حجم نخاله های ساختمانی در برخی از فصل های سال زیاد می شود که کاملا شهر در محاصره نخاله ها قرار می گیرد افزود: بی شک اگر شهروندان با شهرداری در این رابطه همکاری کنند می توانیم هزینه هایی که در این راه صرف می شود را در راه بهتری صرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چندین راه برای جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی سطح شهر در دستور کار شهرداری گلستان قرار گرفته است گفت: در قدم اول  با انتشار فراخوان تمامی خودروهایی که در حوزه پسماند فعالیت می کنند را شناسنامه دار کردیم تا از این طریق بتوانیم نظارت بیشتری بر عملکرد آنها داشته باشیم و همچنین کلاس های توجیهی برای تمامی رانندگان شناسنامه دار که دارای مجوز فعالیت هم هستند برگزار کردیم تا ضمن آموزش های لازم برای تخلیه نخاله در مکان هایی که از قبل تعیین شده است، آنها را قانونمند کنیم.

سرپرست حوزه خدمات شهری گلستان با اشاره به اینکه تاکنون  بیش از ۱۵۰ خودروی حمل نخاله زیر چتر حوزه خدمات شهری گلستان قرار گرفته اند، افزود: البته این تمام ماجرا نیست چون معاونت خدمات شهری در قدم بعدی خود برای جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف شهر اقدام  به راه اندازی دو دفترخدمات پسماندهای عمرانی کرده است تا از این طریق  پیمانکارانی که در این حوزه فعالیت می کنند را کنترل کنیم، البته با توجه به برآوردهایی که شده  گلستان حدوداً نیاز به ۶ دفتر خدمات پسماند عمرانی دارد .

به گفته وی، از این پس بر اساس شیوه نامه جدید استانداری متقاضیانی که برای پروانه ساختمانی به  شهرداری مراجعه می کنند، عقد  قرارداد با دفاتر خدمات پسماندهای عمرانی یکی از واجبات صدور مجوز است، چون از این طریق به صورت کنترل شده نخاله های ساختمانی به بیرون از شهر هدایت می شوند.
 
رستمی در ادامه از استارت ایجاد کارخانه بازیافت پسماندهای شهر گلستان سخن به میان آورد و توضیح داد: فعلا در فاز اول در حال تحقیق و بررسی  برای اجرای این طرح هستیم چرا که ایجاد کارخانه بازیافت پسماند کمک بسیار بزرگی  برای  درآمدهای پایدار شهرداری خواهد بود و با وجود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و انبوهی از پسماند قطعاً گلستان ظرفیت چنین طرح بزرگی را در خود می بیند اما آنچه که هم اکنون  به عنوان یک دغدغه مهم در این مسیر تلقی می شود تعیین مکان مناسب برای اجرای این طرح است.   

وی بیان داشت: از آنجایی که هنوز در هیچ یک از شهرهای اطراف گلستان طرح بازیافت پسماندها اجرایی نشده گلستان می تواند از پسماندهای شهرهای همجوار هم استفاده کند یعنی نقش پایلوت داشته باشیم.

سرپرست حوزه خدمات شهری گلستان در ادامه از راه اندازی سازمان پسماند شهرداری گلستان خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح های جدی ما در حوزه  ساماندهی پسماندهای سطح شهر ایجاد یک سازمان مستقل برای این حوزه است که هم اکنون در حال اخذ مجوز از شورای شهر و سایر مراجع هستیم.

کد خبر 4333009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha