۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶

نائب رئیس کانون سنگ ایران مطرح کرد:

رفتار تعرفه‌ای در حوزه اقتصاد/رکود تورمی بنگاه‌ها را زمین‌گیر کرد

رفتار تعرفه‌ای در حوزه اقتصاد/رکود تورمی بنگاه‌ها را زمین‌گیر کرد

خرم‌آباد - نائب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران با اشاره به اینکه رفتار تعرفه‌ای در حوزه اقتصاد جواب نمی‌دهد، گفت: در شرایط رکود تورمی، همه بنگاه‌های اقتصادی محکوم‌به مرگ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن غیاثوند ظهر امروز پنجشنبه در نشست با مجمع نمایندگان لرستان پیرامون مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۳۰ سالی که در جلسات هستیم حرف های تکراری را می شنویم و ظاهرا قرار است ادامه یابد، اظهار داشت: جواب همه این مشکلات یک کلمه است، اقتصاد ایران فارغ از وجود یک بیس و ویندوز است؛  با کمیته و اقدامات اضطراری و رفتارهای تعرفه ای هم مشکل حل نمی شود.

وی تصریح کرد: نمونه بارز این رفتارهای تعرفه ای، سیاست ارزی است که با این همه سر و صدا و دبدبه و کبکبه اتخاذ  کردند و به دو ماه نرسید همه چیز روی هوا رفت؛  رفتار تعرفه ای هرگز جواب نداده است.

نائب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران با بیان اینکه انگار قرار نیست از این رفتار تعرفه ای و کمیته ای دست برداریم، تصریح کرد: یک دولت و یک مجلس بیاید یک بار برای همیشه این مسئله را حل کند ولو اینکه دور بعد رای نیاورد؛  چطور در ۴ سال نخست دلار را پایین نگه میداریم اما در ۴ سال بعدی کاری با مردم نداریم و همه چیز را رها می کنیم،  این رفتار سیاسی در حوزه اقتصاد است.

غیاثوند با تاکید بر اینکه همواره کاسه و کوزه هزینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و بحران ها بر سر تولید کننده و اقتصاد شکسته شده است،  بیل گیتس هم در این شرایط نمی تواند حرکت کند و جلو برود، افزود: در اقتصادی که نرخ بهره و اقدامات اقتصادی آن زیر ۷ درصد است، پرداخت سود ۱۸ درصد اصلا منطقی و قابل عمل نیست.

وی با اشاره به اینکه ما ویندوزی برای اقتصاد نداریم چون نگاه های ما مقطعی، دو ساله و نهایتا ۴ ساله هستند، ادامه داد: برنامه بلندمدتی تنظیم می کنیم که نه مجلس به آن اعتنا می کند نه دولت،  ما برنامه نوشته ایم که در این چشم انداز در فلان نقطه باشیم، اما دولت پا می گذارد روی این برنامه ها و می رود.

نائب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: اگر شما مردهای قانون این مملکت باشید نباید این اتفاقات بیافتد، مردم فقط چشم امیدشان به شماست، اگر شما کوتاه بیاید معلوم است چه اتفاقی در کشور می افتد.

غیاثوند با بیان اینکه امروز از بحران هم رد کرده ایم بعد هنوز مجلس نتوانسته یک وزیر را استیضاح کند، حرف های زیادی با دولتی های داریم، شما نمایندگان صدای ما را به مجموعه همکاران برسانید، تصریح کرد: مردم دیگر بیش از این نمی توانند صبر کنند، همکاری دارم که روزی ۵۰۰ کارگر در کارخانه داشته و امروز مسافرکشی می کند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد واحدهای سنگبری تعطیل هستند، بارها است که این مطالب را می گوییم، افزود: رکود تورمی شرایطی است که ما در آن هستیم و همه بنگاه ها محکوم به مرگ هستند.

نائب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران با اشاره به اینکه ساختار اقتصادی ما از هم پاشیده و نگهداری این در حد معجزه است، خطاب به نمایندگان ادامه داد: لازمه اصلاح وضعیت این است که از خود بگذرید،  به این نگاه کنید که تکلیف شما چیست، آدم های بزرگی برای چالش های بزرگ اقتصاد ما باید فدا شوند.

کد خبر 4333185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha