۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

واردات کالا به کشور با شفافیت از طریق سامانه‌ای اطلاع‌رسانی شود

واردات کالا به کشور با شفافیت از طریق سامانه‌ای اطلاع‌رسانی شود

خرم‌آباد- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: هر کالایی که وارد می‌شود باید با شفافیت در سامانه‌ای اطلاع‌رسانی شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیان پور ظهر امروز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی لرستان با اشاره به اینکه نباید به دنبال این باشیم که مشکلات را یک روزه حل کنیم، باید مسائل را دسته بندی کنیم و بر اساس اولویت پیگیری کنیم، اظهار داشت: برخی مشکلات در سطح استان قابل حل است و برخی را باید در سطح ملی رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه و نگرانی نمایندگان وضعیت استان است تا حداقل به عقب نرویم و شرایط فعلی را حفظ کنیم،  تصریح کرد: هرکسی به نوبه خود کمک می کند تا مشکلات کمتر شود و آنچه که به صلاح منافع ملی کشور است را حمایت می کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شاید یکی از علل عمده آشفتگی وضع اقتصاد کشور این باشد که نتوانسته ایم سیاست های ارزی مناسبی اتخاذ کنیم، افزود: در این رابطه جلسات متعددی با مسئولین دولت داشته ایم و تمام دغدغه های فعالان اقتصادی را منتقل کرده ایم.

کیان پور با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که دولت تا جایی که امکان دارد نباید دخالت مستقیم داشته باشد، بازار ارز با سیاست های دستوری و تک نرخی به سمت و سوی خوبی نمی رود، ادامه داد: با تعامل با بخش خصوصی باید این مسائل را رفع کرد، کمک کنیم توسط بخش خصوصی مسائل حل شود و دولت تسهیل گری کند.

وی با بیان اینکه هفته آینده نیز جلسات کاری متعددی را پیرامون وضعیت اقتصادی کشور در مجلس خواهیم داشت، تصریح کرد: همه به دنبال بهبود بخشیدن به وضعیت هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکثر صاحبنظران اقتصادی معتقدند که کشور به لحاظ منابع ارزی مشکلی ندارد، ۱۱۲ میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور است، ادامه داد: درست است تحریم ها خیلی فشار می آورد اما این ها با تدابیر ویژه در تیم های مختلف کارشناسی قابل حل است، بیش از ۱۴ گروه در مجلس با دولت همکاری می کنند تا آثار ناشی از تحریم به حداقل برسد.

کیان پور با اشاره به اینکه اما آثار ناشی از تحریم ها بر اقتصاد کشور ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد مسائل مدیریتی است، اظهار داشت: باید از ایجاد هرگونه بازار موازی و کاذب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه پذیرفتنی نیست که کسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد کند و با نرخ بازار سیاه بفروشد، تصریح کرد: با کسانی که از این رانت استفاده کرده اند باید برخورد شود و این پول اضافه را به صاحبانشان برگردانند، وگرنه اینکه جریمه کنیم یا پول به خزانه برگردد دردی داو نمی کند.

 نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کالایی که وارد می شود باید با شفافیت در سامانه ای اطلاع رسانی شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

کد خبر 4333226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha