۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۵

با شرکت ۵۵ راس اسب؛

هفته نخست کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

هفته نخست کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۵ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر پنجشنبه ۵۵ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۲ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب گل یار جاهد زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب تکین (۲) و موسی محمدی با اسب یکران دشت ناز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب لیدو عنوان اول را به دست آورد و یاسر جرجانی با اسب دازملیسا و پیمان قلرعطا با اسب آی گل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۰ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب کارا دل موفق به کسب مقام اول شد و ابوطالب چاری زاده با اسب لیدی ناز و مهران عطا با اسب گل یوکابد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب کینگ ولف زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال دلیجه عطا با اسب سرگل (۲) و بنیامین جرجانی با اسب ماریل به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب دراگل نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب دمبرمز و رامین قهرمانی با اسب سای چلنج نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که مبین آسایش با اسب گل ملوان موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق آتابای با اسب مامبو و ابوطالب چاری زاده با اسب اسپید گل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آرمین آق آتابای بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آرمین آق آتابای با کسب یک مقام نخست و دو مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، رامین قهرمانی یک مقام نخست و یک مقام سوم کسب کرد و ستار مهرانی، نورمحمد بهادر، آق اویلی بشگرد و مبین آسایش هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، بعدازظهر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4333401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha