۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹

بازرس کل استان قزوین:

حداقل استانداردها در حقوق شهروندی باید رعایت شود

حداقل استانداردها در حقوق شهروندی باید رعایت شود

قزوین- بازرس کل استان قزوین گفت: تکریم ارباب رجوع، رعایت حداقل استانداردها در حقوق شهروندی، آموزش رفتاری از سوی دفاتر بازرسی و نظارت جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله آقاعلیخانی در همایش سراسری بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات محیط زیست استانهای کشور که روز جمعه در سالن باغستان قزوین برگزار شد اظهارداشت: با ایجاد پیوند بین حقوق شهروندی و محیط زیست باید از منابع خدادادی صیانت کنیم.

بازرسی کل استان قزوین گفت: کار بازرسی و نظارت بسیار سخت و پیچیده و با ظرافت های خاص تخصصی است و هر کاری در این بخش باید با سند و مدرک باشد تا حق کسی ضایع نشود.

وی تصریح کرد: در حوزه محیط زیست نمی توان فقط به حقوق شهروندی محدوده خود توجه کرد بلکه باید به حقوق انسانی همه افراد حتی در خارج از مرزها توجه کرد زیرا یک آلودگی می تواند به کشورهای دیگر هم آسیب برساند و نگران کننده باشد.

آقاعلیخانی بیان کرد: شهروندمداری در حقوق شهروندی باید جدی گرفته شود و در قانون ارتقاء نظام سلامت اداری مردم حق دارند از یک سیستم اداری خوب و روان برخوردار باشند تا کارها بخوبی اجرا شود.

وی اظهارداشت: دولت باید خدمات شایسته ای به مردم ارائه کند و مراقب باشد تا در این عرصه به محیط زیست آسیب نرسد اما به نظر می رسد هنوز فرهنگ سازی مناسبی صورت نگرفته و گاهی حتی کارمندان به ارباب رجوع تکریم نمی کنند.

بازرس کل استان قزوین یادآورشد: باید رابطه در ادارات جای خود را به ضابطه مندی و قانون دهد و کارمند خود را ملزم به انجام کار مردم بداند و دستگاههای نظارتی هم بر نحوه سلامت کاری ادارات تسلط کامل داشته باشند.

بازرسی دنبال مچ گیری نیست

وی اضافه کرد: بازرسی بدنبال مچ گیری نیست بلکه تلاش می کند ضمن راهنمایی و دادن مشورت لازم از بروز تخلف و انحراف در اجرای قانون جلوگیری کند.

آقاعلیخانی اظهارداشت: توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری مردم و ارتباط نزدیک با کارمندان می تواند از بروز فساد در دستگاه اجرایی جلوگیری کند و باید در این مسر با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

رعایت حداقل استانداردها در حقوق شهروندی

وی بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، رعایت حداقل استانداردها در حقوق شهروندی، آموزش رفتاری از سوی دفاتر بازرسی و نظارت جدی گرفته شود.

آقاعلیخانی اظهارداشت: دادن اختیارات، امکانات، بررسی ظرفیت ها در موفقیت در ارزیابی و بازرسی ضروری است تا کارها به نتیجه برسد.

این همایش فردا شنبه و روز یکشنبه نیز ادامه خواهد یافت.
 

کد خبر 4333664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha