۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲

امام جمعه ایلام:

اخلال در نظام اقتصادی کشور مصداق بارز فساد است

اخلال در نظام اقتصادی کشور مصداق بارز فساد است

ایلام - امام جمعه ایلام گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور مصداق بارز فساد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: هشدار رهبری در خصوص جنگ اقتصادی آمریکا با ایران نصب‌العین مدیران قرار گیرد، ایران هم باید متقابلا در مقابل توطئه‌های اقتصادی دشمن با عزم انقلابی و مدیریت جهادی پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: باید تیم اقتصادی با تدبیر و با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهاء دادن به تولید داخلی و حمایت میدانی از کالای ایرانی و همچنین مجازات سریع سوداگران اقتصادی به عنوان مفسدان فی‌الارض و محاربون فی‌الله می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

وی افزود: قطعا آمریکا نمی‌تواند در همه زمینه‌ها برای ایران عزیز مشکل آفرین باشد، فقط می‌تواند اقتصاد کشور را با مشکلاتی مواجه کند.

لطفی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جنگ اقتصادی به اوج خود رسیده که مدیریت آن را آمریکا بر عهده دارد، گفت: اگر تعدادی از مفسدان اقتصادی به دار مجازات آویخته شوند درس عبرتی خواهد شد برای غارتگران بیت‌المال و اخلالگران اقتصادی کشور که قطعا برای براندازی نظام و شکست انقلاب با دشمنان نظام اسلامی هماهنگی دارند.

مجلس شورای اسلامی باید نقش نظارتی خود را درست اعمال کند

وی بیان داشت: اخلال در نظام اقتصادی کشور مصداق بارز فساد فی‌الارض بوده و در قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مجازاهای پشیمان کننده‌ای تعیین شده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: رهبری در این دیدار فرمودند اولویت مجلس در قانونگذاری باید در جهت حل مشکل طبقات ضعیف و متوسط جامعه باشد. وقتی مردم پیچ رادیو را باز می‌کنند نسبتی بین مشکلات و خواسته‌های خود با نطق‌های نمایندگان نمی‌بینند.

لطفی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی باید نقش نظارتی خود را درست اعمال کند، مشکلات اقتصادی مردم هر روز وجوه  گوناگون خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مجلس در کجای مختصات حل مشکلات مردم است و یا در قانون نویسی ضعیف هستیم یا در نظارت اهمال کاری داریم.

وی با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات کشور گره گشا و سبب برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است، افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی با نصب العین قرار دادن توصیه‌های مهم رهبری می‌توانند در بسیاری از موارد در حل مشکلات مردم موفق باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مجلس شورای اسلامی باید جلوی این ضعف‌ها و اهمال‌کاری‌ها را بگیرد، مردم ولی نعمت انقلاب هستند، آنها که بیشترین هزرینه را برای برپایی انقلاب داده‌اند نباید کمترین درآمد از انقلاب را داشته باشند.

وی ادامه داد: معظم له در فراز دیگری خطاب به نمایندگان فرمودند عملی بودن قوانین و پرهیز از قانونگذاری در مسایل خلاف مصلحت کشور ضرورت دارد در برخی موارد دیده می‌شود که در برخی لوایح و طرح‌ها مصالح و منافع کشور نادیده می‌شود.

کد خبر 4333685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha