۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱

امام جمعه بندر ماهشهر:

مسئولان به مشکلات بی‌توجه نباشند/ جریان نفاق مترصد فرصت‌ است

مسئولان به مشکلات بی‌توجه نباشند/ جریان نفاق مترصد فرصت‌ است

بندر ماهشهر – امام جمعه بندر ماهشهر گفت: مسئولان به مشکلات بی‌توجهی نکنند چرا که جریان نفاق مترصد کوچک‌ترین فرصت‌ها برای ضربه زدن به نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با گرامیداشت هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: جریان نفاق مرتکب جنایت حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای انقلاب و نظام شد.

وی افزود: مگر می‌شود در کنار و درون حکومت دینی و انقلابی جریان نفاق وجود نداشته باشد. البته با ایستادگی و مقاومت ملت و نظام این جریان ضعیف شد اما حیات ننگین آن همچنان ادامه دارد و از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده می‌کنند و جیره‌خواران آمریکا و صهیونیسم در مشکلات و جریان‌ها فعال می‌شوند. اما با هوشیاری ملت راه به جایی نمی‌برند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: نخستین اصل در مبارزه با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر اصل پیشگیری است. در وحله دوم نیز درمان معتادان که بیمار هستند. توجه به مراکز ترک اعتیاد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: انجمن معتادان گمنام باید تقویت شود و معتاد پس از ترک اعتیاد خود باید به این انجمن‌ها وصل شود تا برای همیشه این بلای خانمان‌سوز را کنار بگذارد. اکثر جرائمی همچون سرقت توسط افراد دارای اعتیاد صورت می‌گیرد که با مقابله با مواد مخدر می‌توان میزان قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

غبیشاوی یادآور شد: بحث مبارزه با عرضه مواد مخدر نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. اخیراً کشفیات بسیار خوبی توسط نیروی انتظامی و دریابانی صورت گرفته است اما جای کار زیاد است و مردم نیز در این مورد باید همکاری کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌ها با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، اظهار کرد: برای جلوگیری از خاموشی‌ها و ایجاد مشکلات برای شهروندان لازم است در مصرف برق به ویژه در زمان اوج مصرف توجه شود. تحمل شبکه برای افزایش مصرف بسیار محدود است و لازم است شهروندان به این موضوع توجه داشته باشند.

وی همچنین به مشکل آب شرب در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: به حکم همسایگی و هم‌جواری باید در این مورد احساس مسئولیت و تکلیف کنیم. اقداماتی از سوی برخی شهرستان‌ها از جمله بندر ماهشهر در این رابطه در حال انجام است و همه باید کمک کنند تا زمان رفع قطعی این مشکل برای کاهش رنج و زحمت شهروندان این دو شهر مقاوم تلاش شود.

کد خبر 4333756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha