۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام هشتم(ع)؛

نمایشگاه هنری«ققنوس»در نیشابور برپا شد

نمایشگاه  هنری«ققنوس»در نیشابور برپا شد

نیشابور- همزمان با سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور نمایشگاه گروهی«ققنوس» برگزیده آثار جمعی هنرمندان نیشابور در محل نگارخانه کمال الملک بر پا شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هنرمندان  تذهیب کار این شهر نمایشگاه  گروهی« ققنوس» را در آستانه بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور  بر پا کردند..

حمیدرضا آتشی افزود: در نمایشگاه  گروهی « ققنوس » ۷۰ اثر برگزیده  ۲۰ نفر از هنرجویان آموزشگاه کمال نیشابور به سرپرستی  استاد عباس همراه در ابعاد ۳۰*۱۵  تا  ۷۰* ۱۰۰ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در این نمایشگاه آثار تذهیب ، نگارگری و گل ومرغ  با تکنیک گواش ، آکرلیک و آبرنگ با  موضوعات قرآنی انجام داده اند.

آتشی ادامه داد: تذهیب، همچون نقاشی، دارای مکتبها و دوره‌های خاصی است؛ چنانکه می‌توان از مکاتب سلجوقی، بخارا، تیموری، صفوی و قاجار و شعب مختلف هر مکتب سخن گفت. برای مثال، در مکتب تیموری، شعبه‌های شیراز، تبریز و خراسان را می‌توان تمیز داد و در واقع، تفاوت در رنگ‌ها، روش قرار گرفتن نقش‌ها در یک صفحه تذهیب و تنظیم نقش‌ها در مکتب‌های مختلف، عامل این تفاوت است.

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نمایشگاه گروهی« ققنوس» از ۹ الی ۱۴ تیر۹۷ هر روز از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح و ۵ الی ۸ بعدازظهر در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در معرض دید عموم علاقمندان قرار دارد.

کد خبر 4334215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha