۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۸

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

تاکید برنامه جامع سلامت کشور بر بهداشت و پیشگیری از بیماری ها است

تاکید برنامه جامع سلامت کشور بر بهداشت و پیشگیری از بیماری ها است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید برنامه جامع سلامت کلان کشور توجه بیش از پیش به مقوله بهداشت و پیشگیری از بیماری ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برنامه جامع سلامت یک برنامه فرابخشی است و باید برای تحقق آن، مشارکت همه بخش ها و حوزه های مرتبط جلب شود.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین تهدیداتی که امروز سلامت آحاد جامعه را تحت الشعاع قرار داده، مصرف محصولات تراریخته است که به دلیل عدم کنترل در واردات، تولید و مصرف این نوع محصول، جامعه را به خطر انداخته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون برنامه ششم ماده ۳۱ موضوع محصولات تراریخته مورد بحث جدی قرار گرفته به طوری که تولید، واردات و مصرف این نوع محصولات منع شد.

کریمی با اشاره به اینکه موضوع محصولات تراریخته به یک بحث جنجالی در مجلس شورای اسلامی تبدیل شد، تصریح کرد: عده ای در راستای بهبود بخش کشاورزی بر مصرف این نوع محصول تاکید داشتند و عده ای نیز معتقد بودند که مصرف این نوع محصول در کشورهای پیشرفته منع شده و نباید در کشور ما نیز استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به کیفیت محصولات غذایی و تولید غذای سالم برعهده جهاد کشاورزی است و وزارت بهداشت نیز در چرخه صنعت محصولات غذایی نقش دارد.

کریمی با بیان اینکه برنامه جامع سلامت ابتکار دولت در سال های اخیر بود، اظهار کرد: به دنبال این برنامه مجامع سلامت و نهضت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سلامت شکل گرفت که نتیجه اثر بخش آن باید مشارکت همگانی در تامین، اجرا و تحقق برنامه جامع سلامت باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک بخش سلامت را درمان در بردارد، بیان کرد: نیاز مردم به بیمارستان در برنامه جامع سلامت محقق نمی شود بلکه باید در برنامه عملیاتی حوزه درمان به آن پرداخته شود.  

وی افزود: اگرچه با بحث در حوزه سلامت، بیمارستان اولویت نیاز مردم است، اما امروز تاکید برنامه جامع سلامت در کلان کشور، توجه به بهداشت و پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه های سنگین درمان است.

کریمی با اشاره به اینکه آلودگی هوا مهمترین دغدغه زندگی مردم است، ادامه داد: محیط زندگی و محصولات غذایی و فرهنگ زندگی سالم باعث می شود که بسیاری از بیماری ها شکل نگیرد و به دنبال آن نیاز به ساخت بیمارستان، تربیت پزشک و تجویز دارو و هزینه های سنگین درمانی نیز قطعا وجود نخواهد داشت.

کد خبر 4334932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha