۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۷

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه خبر داد

رصد وشناسایی سرباندهای موادمخدر در کرمانشاه/۲۰۰پاتوق عرضه پلمب شد

رصد وشناسایی سرباندهای موادمخدر در کرمانشاه/۲۰۰پاتوق عرضه پلمب شد

کرمانشاه_ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از فعال شدن کمیته اطلاعاتی برای رصد و شناسایی سرباندهای مواد مخدر در استان خبر داد.

علی شمشیری در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل و فعال شدن کمیته تعاملات اطلاعاتی بین دستگاه‌های کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر استان خبر داد و اظهار داشت: تمرکز بر روی سر باندهای اصلی ورود مواد مخدر است.

وی افزود: این افراد به محض خروج و ورود به استان رصد می‌شدند و ممکن بود به صورت اتفاقی هم در تور دستگاه قضایی استان‌های دیگر قرار می‌گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در استان، تصریح کرد: سال گذشته ۹ تن مواد مخدر پیش‌ساز کشف و ضبط شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه عنوان داشت: سال قبل در حوزه اجرایی شدن مواد ۱۳ و ۱۴ قانون مبارزه با مواد مخدر شناسایی مکان تهیه و توزیع و پاتوق مصرف مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت و در نهایت ۲۰۰ مکان با همکاری دستگاه قضایی پلمپ و تعدادی در مرحله مصادره اموال به نفع دولت است.

شمشیری با تاکید بر لزوم اجرایی شدن برخی وظایف دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: ۲۳ دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: باید هزینه ارتکاب جرم را در این زمینه افزایش داد تا فردی جرات ورود نکند، اما متاسفانه شاهدیم هزینه را برای مواد مخدر کاهش دادند و برای کسی که بار اول دست به این جرم بزند تخفیف وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خواستار بازنگری وظایف دستگاه‌های مختلف شد و گفت: در زمینه سیاست برخورد با مناطق آلوده هم نمی‌توان در برخی مناطق اجرا کرد چرا که برخی از محلات آلوده اکثریت آلوده هستند پس نمی‌شود حصاری دور آنان کشید.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه انهدام آشپزخانه‌های زیر زمینی، اظهار داشت:  در زمان ورود به طرح های جمع آوری و مناطق آلوده با دستگیری سرسام‌آوری از افراد روبرو بودیم که خیلی خوشایند ما و مردم نبود زیرا پس از دستگیری افراد بعد چند ساعت آزاد می‌شدند که این ذهنیت‌های منفی در سطح جامع ایجاد کرد.

شمشیری گفت: از افرادی که دستگیر شدند میزان کمی مواد کشف شد که به تبع آن دستگاه قضا متناسب با تعریف قانون‌گذار از جرم برخورد کرد و عمدتا جریمه نقدی بیشتر شامل حال آنها شد که پس از پرداخت آزاد می‌شدند،  همین امر تبعات منفی به دنبال داشت، نباید از این افراد غفلت شود و باید مرتب رصد شوند و زمینه فعالیت برای آنها هم ناامن گردد.

کد خبر 4336051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha