۲۳ دی ۱۳۸۵، ۱۳:۱۷

مدیر آمبولانس خصوصی اورژانس تهران در گفتگو با مهر خبر داد:

اختصاص 7 درصد خدمات آمبولانس خصوصی به بیماران اورژانسی

اختصاص 7 درصد خدمات آمبولانس خصوصی به بیماران اورژانسی

با وجود اینکه بر اساس آئین نامه و قوانین آمبولانس های خصوصی فقط باید خدمات غیر اورژانسی نظیر انتقال بیمار از بیمارستانی به بیمارستان دیگر ، از بیمارستان به منزل و از منزل به بیمارستان را ارائه کنند اما بین 10 تا 15 درصد موارد نیز به دلایل مختلف به انتقال بیمار اروژانسی اختصاص می یابد.

دکتر ربیع الله رحمانیان ، مدیر آمبولانس خصوصی اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از بین 15 تا 20 درصد انتقال بیمار از منزل به بیمارستانها که حدود 7 درصد آن به بیماران اورژانسی مربوط می شود که به صورت اجبار توسط آمبولانس خصوصی به بیمارستانها انتقال داده می شود.

وی افزود: بیشترین موارد اورژانسی شامل انتقال بیمار از منزل به بیمارستان می شود به گونه ای که در مواردی بیمار با آمبولانس خصوصی تماس می گیرد و هنگام حضور نیروهای آمبولانس خصوصی بر بالین بیمار متوجه شوند که بیمار در حالت اورژانس قرار دارد که در این صورت بر خلاف مقررات است که بیمار را به حال خود رها کند تا اورژانس 115 برسد بنابراین باید بیمار را به بیمارستان منتقل کند.

مدیر آمبولانس خصوصی اورژانس تهران اظهار داشت: در مواردی ممکن است بیمار بستری شده در بیمارستان به مراکز رادیولوژی و یا رادیو تراپی انتقال داده شود که در این زمینه از آمبولانس های خصوصی استفاده می شود.

رحمانیان گفت: خدمات آمبولانس خصوصی شامل مواردی نظیر تماس بیمار از منزل با آمبولانس خصوصی برای انتقال به بیمارستان مورد نظر خود است. همچنین تماس با آمبولانس خصوصی در مواردی که ممکن است بیمار از اورژانس 115 آگاهی نداشته و یا تمایل به استفاده از خدمات خصوصی را دارد، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در مواردی که بیمار با بیمارستان مورد نظر خود به لحاظ مکانی فاصله زیادی دارد از آمبولانس خصوصی استفاده می کند چون اورژانس 115 بر اساس چارچوب فعالیت های خود بیمار را به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال می دهد.

رحمانیان گفت: بین 40 تا 45 درصد خدمات آمبولانس های خصوصی شامل انتقال بیمار از بیمارستان به بیمارستان و یا مرکز درمانی دیگر می شود و بین 15 تا 20 درصد موارد نیز شامل انتقال بیمار از منزل به بیمارستان ها و مراکز درمانی می شود و درصد کمی از فعالیت های آمبولانس خصوصی به انتقال بیمار به مراکز یا شهرستان های استان تهران می شود.

وی افزود: در برخی موارد حتی بیمار بستری شده در بیمارستان ، بیماری اورژانسی است اما چون عنوان می شود خدمات اولیه را دریافت کرده از طریق آمبولانس های خصوصی به بیمارستان دیگر انتقال داده می شود در صورتی این جزء تعریف اورژانس نیست و برای این بیماران باید امکانات ویژه انتقال یابند.

کد خبر 433701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha