۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲

 حضور جوانان خارجی در طرح های حفظ تخصصی

 حضور جوانان خارجی در طرح های حفظ تخصصی

۹۸ داوطلب خارجی جهت حضور در مراکز شبانه روزی موسسه بیت الاحزان ثبت نام و نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر،  نوجوانان و جوانان از دیگر کشورهای همسایه در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان حضور یافتند.

بر اساس این گزارش ۹۸ داوطلب خارجی جهت حضور در مراکز شبانه روزی نام نویسی کردند که در این میان نام کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان، هند، اندونزی و عراق به چشم می خورد که در مراکز شبانه روزی حفظ قرآن در شهرهای استهبان، شیراز، فسا، مشهد و قم ثبت نام نموده اند.

بر اساس این گزارش ۱۰ جوان عراقی که سال گذشته با پیگیری و درخواست اتحادیه تشکلهای قرآنی عراق جهت حضور در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان به ایران مهاجرت کرده و در مرکز شبانه روزی حضرت امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی استهبان به حفظ قرآن کریم مشغول شدند پنجشنبه گذشته پس از پایان دوره یکساله به زادگاه خود در کشور عراق بازگشتند.

یاد آور می شود پس از مصاحبه تخصصی انجام گرفته از ۶۹ داوطلب عراقی حفظ قرآن در اواخر خردادماه سال جاری، تعداد ۲۰ نفر از برادران و ۱۳ نفر از خواهران عراقی جهت حضور در دوره یکساله شبانه روزی در سال تحفیظی ۹۷-۹۸ پذیرفته شدند که در روزهای آینده جهت حفظ قرآن کریم راهی ایران می شوند.

این جوانان عراقی اواخر تیرماه سال جاری جهت حفظ قرآن به شهرستان استهبان خواهند آمد و در مراکز امام حسن مجتبی (ع) روستای لای خرمی استهبان (ویژه برادران) و حضرت زینب کبری (س) استهبان (ویژه خواهران) در مدت یک سال به حفظ قرآن کریم خواهند پرداخت.

یاد آور می شود با توجه به رایزنی های قبلی اتحادیه تشکلهای قرآنی عراق و دارالقرآن بصره عراق جهت حضور داوطلبان عراقی در مراکز بیت الاحزان تعداد ۶۹ جوان عراقی جهت حضور در هجدهمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان نام نویسی کردند که پس از انجام مصاحبه تخصصی توسط کارشناسان مؤسسه بیت الاحزان در عراق، تعداد ۲۰ قرآن آموز برادر و ۱۳ قرآن آموز خواهر جهت ورود به دوره یکساله پذیرفته شدند.

گفتنی است، یکی از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) راه اندازی مراکز شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم می‌باشد. از ابتدای تأسیس این مراکز شبانه روزی تاکنون شانزده دوره حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم به صورت متوالی برگزار و نزدیک به ۱۱۰۰ نفر از جوانان علاقمند از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی در این مراکز موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند که در این میان نزدیک به ۷۰۰ حافظ کل و ۴۰۰ حافظ اجزاء تربیت شده است.

در حال حاضر و در هفدهمین سال برپایی این مراکز، ۸ مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم (تنها ویژه برادران ) در استان‌های فارس( شیراز، فسا و استهبان) ، خراسان رضوی ( مشهد مقدس) ، تهران ، خراسان جنوبی (بیرجند) و خوزستان (آبادان) فعال می‌باشد.

کد خبر 4337100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha