۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴

رئیس دانشگاه خبر داد:

ارائه تسهیلات به اساتید دانشگاه علم و صنعت برای تعامل با صنعت

ارائه تسهیلات به اساتید دانشگاه علم و صنعت برای تعامل با صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: این دانشگاه برای تمامی اعضای هیات علمی که با دانشگاه های خارجی و یا مراکز صنعتی ارتباط و تعامل داشته باشند، تسهیلاتی فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، جبارعلی ذاکری در جلسه هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: تعاملات صنعتی یکی از شاخص های دانشگاه های سطح یک کشور است.

وی افزود: در قرن حاضر با رقابتی که با دیگر دانشگاه های هم تراز داریم اگر نتوانیم افق مناسب و برنامه منظمی برای حضور و تعاملات صنعتی داشته باشیم، قطعا عقب می مانیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در کشور با چالش های بسیار اجرایی و صنعتی مواجه هستیم، تاکید کرد: در دانشگاه ها هزینه بسیاری برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری می شود اما از پتانسیل دانشجوی دارای مهارت برای رفع مشکلات کشور استفاده نمی شود.

ذاکری اظهار داشت: عدم استفاده از نیروی در اختیار دانشگاه ها برای رفع مشکلات اجرایی و صنعتی از نقاط ضعف این مراکز است.

وی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری مساله یابی صنایع کشور توسط دانشگاه ها را مطرح کردند، رسالت ما در دانشگاه علم و صنعت برقراری ارتباط و تعامل با مراکز صنعتی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: در شرایط حاضر، مساله یابی نیز بخشی از وظایف جامعه دانشگاهی ما است.

ذاکری خاطر نشان کرد: این دانشگاه برای تمامی اعضای هیات علمی که می توانند با دانشگاه های خارج از کشور و یا مراکز صنعتی ارتباط و تعامل داشته باشند، تسهیلاتی فراهم می کند و این مشارکت به معنای نگاه اقتصادی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم در صنعت چه مشکلی وجود دارد که برای آن راهکار ارائه کنیم، گفت: ما معتقدیم نیازمند جهاد صنعتی و به راه انداختن موجی در دانشکده ها برای ورود به صنعت هستیم و برای تسهیل و اجرایی سازی این ارتباط نیز پیگیری لازم را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از تولید کالای ایرانی گفت: دانشگاه می تواند در این بحث نقش آفرین باشد و بگوید چگونه می توان کیفیت محصول را افزایش داد.

ذاکری گفت: انتظار جدی ما از اعضای هیات علمی این است که با کمک همکاران ستادی، وضعیت ارتباط با صنعت را بهبود بخشند.

کد خبر 4337170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha