۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸

در دیدار با نمایندگان سازمان ملل عنوان شد؛

جلب مشارکت عمومی برای کاهش مصرف آب

جلب مشارکت عمومی برای کاهش مصرف آب

تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هدف سازمان حفاظت محیط زیست جلب مشارکت مردم برای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی برای کمک به روند احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی در دیدار با نمایندگان برنامه عمران سازمان ملل متحد (undp) و دفتر تالاب های ایران در تبریز گفت: هدف سازمان حفاظت محیط زیست جلب مشارکت مردم و جوامع محلی برای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی برای کمک به روند احیای دریاچه ارومیه است.

وی افزود: در پروژه فرهنگ سازی و ایجاد معیشت جایگزین با مشارکت برنامه عمران سازمان ملل تلاش های زیادی صورت گرفته و موفقیت های نسبی خوبی حاصل شده است.

قاسمی به مطالعات انجام شده سایر ارگانها در سالهای اخیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: باید به نتایج این تحقیقات نیز توجه شود و از آن ها استفاده بهینه شود تا نتایج این تحقیقات به سر مزرعه کشاورزان برسد.

وی به اجرای طرح قرق و حفاظت فیزیکی سواحل دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: این طرح از شبستر تا ملکان در عمق سه کیلومتری سواحل دریاچه ارومیه اجرا می شود و نتایج آن برای حفظ حریم دریاچه ارومیه ملموس بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بر لزوم ملموس بودن اقدامات انجام یافته در حوضه دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: مردم باید نتیجه اقدام های صورت گرفته را ببینند و لمس کنند.

قاسمی تصریح کرد: وزارت نیرو برای آب صرفه جویی شده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از محل اجرای طرح های اصلاح الگوی کشت و ترویج معیشت جایگزین برنامه ریزی داشته باشد تا کاهش مصرف آب در این حوضه به افزایش سطح زیر کشت منجر نشود.

وی افزود: در غیر این صورت نمی توان ادعا کرد که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مصرف آب کشاورزی کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: با برطرف کردن کاستی ها در این پروژه شاهد کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خواهیم بود.

کد خبر 4340674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha