اخبار امنیتی سوریه؛

آزادسازی ۹۰ درصد درعا/بازپس گیری گذرگاه نصیب ضربه مهلک به تل آویو

آزادسازی ۹۰ درصد درعا/بازپس گیری گذرگاه نصیب ضربه مهلک به تل آویو

یک منبع وابسته به ارتش سوریه از آزادسازی نود درصد از درعا از گروههای مسلح و تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع وابسته به ارتش سوریه اعلام کرد: ۹۰ درصد از مناطق درعا از گروههای مسلح آزاد شده است و فقط ۵ روستا مانده است.

این منبع بیان کرد: اولویت ارتش سوریه ممانعت از خونریزی است. ما آماده همه گزینه ها برای آزادسازی کامل اراضی هستیم. ما دستور به تسهیل بازگشت شهروندان به اراضی خود و تامین همه مایحتاجات آنها داریم. مقادیر زیادی مهمات از افراد مسلح پس از فرار آنها به دست آمده است.

این درحالی است که خبرنگار المیادین در گذرگاه مرزی نصیب اعلام کرد: اخباری از آمادگی گروههای مسلح در شهرک طفس برای تسلیم شدن مخابره شده است. بازپس گیری گذرگاه نصیب طرح توطئه ای که برای آن برنامه ریزی شده بود را از بین برد. بازپس گیری معبر نصیب یکی از مهمترین اهداف عملیات نظامی ارتش سوریه در استان درعا بود. برخی اطلاعات حاکی از حمایت اسرائیل از گروههای تروریستی در حمله روز گذشته به شهرک البعث دارد. بازپس گیری گذرگاه نصیب سرخوردگی بزرگی برای اسرائیل بود.

خبرنگار المیادین افزود: گروههای مسلح در جنوب سوریه به حمایت اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس برای ماندن دلخوش کرده بودند. ارتش سوریه تقریبا بر تمامی حومه شرقی درعا به غیر از چند روستا که از نظر نظامی ساقط شده محسوب می شود، مسلط شده است.

کد خبر 4341109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha