۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۲

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

بیش از یک میلیون دانش‌آموز برگ هدایت تحصیلی می‌گیرند

بیش از یک میلیون دانش‌آموز برگ هدایت تحصیلی می‌گیرند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از صدور نمون برگ ۶ و ۷ هدایت تحصیلی برای بیش از یک میلیون دانش‌آموز در طول سال تحصیلی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اتمام امتحانات و آموزش و سنجش همه جانبه دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی، امسال برای بیش از یک میلیون دانش‌آموز نمون برگ ۶ و ۷ هدایت تحصیلی صادر می‌شود.

وی افزود: نمون برگ ورود به رشته تجربی و انسانی با توجه به حجم بالای متقاضیان بر اساس عملکرد تحصیلی در سه گروه اولویت «الف»، «ب» و «ج» تنظیم شده است.

کاظمی توضیح داد: ابتدا بر اساس ظرفیت منطقه، دانش‌آموزان در گروه «الف» پذیرش شده و در صورت انصراف دانش‌آموزان گروه «الف» (به علت ثبت‌نام در رشته‌های دیگر)، گروه «ب» و پس از آن گروه «ج» در صورت وجود ظرفیت، پذیرش می‌شوند.

وی گفت: در رشته ریاضی، معارف و کاردانش نیز در صورت کسب حداقل نمرات تحصیلی، ثبت‌نام انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز دانش‌آموزان بر اساس ظرفیت و پس از کسب کف نمرات با توجه به اولویت به گروه «الف» و «ب» تقسیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام در مدارس خاص، نمونه دولتی، شاهد، غیر انتفاعی و... پس از کسب کف نمرات براساس ضوابط خاص خود انجام می‌شود.

کد خبر 4341960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha