۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵

بندپی خبر داد:

افزایش تیم‌های اجتماع محور در استانها/حمایت ویژه از بهبودیافتگان

افزایش تیم‌های اجتماع محور در استانها/حمایت ویژه از بهبودیافتگان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش تیم‌های اجتماع محور در استانهای مختلف خبر داد و گفت: حمایت های همه جانبه از بهبود یافتگان اعتیاد در سال جاری بطور جدی دنبال می شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال ۹۷ برنامه و طرحهای زیادی در جهت حمایت از افرادی که با موفقیت پروسه درمان و ترک اعتیاد را پشت سر گذاشته اند داریم بطوریکه حمایتهای روانی و اجتماعی یکی از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه تیمهای اجتماع محور در استانها افزایش پیدا می کند گفت: این تیمها در محلات آسیب خیز و استانهایی که آسیب اجتماعی بیشتر ی دارند و یا در معرض آسیب اعتیاد هستند مستقر می شوند و با کمک مردم کارشناسان و مردم محله خدمات مختلف به افراد ارائه می شود.

به گفته وی ، در حال حاضر در ۱۱ استان این تیم ها حضور دارند که قصد داریم تا پایان سال تعداد این استانها را به ۲۰ استان برسانیم .

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم ما اشتغال بهبود یافتگان است چرا که این افراد در صورت نداشتن شغل و حرفه پس از ترک و بازگشت به جامعه مجددا دچار مشکل خواهند شد به همین دلیل سعی کرده ایم با همکاری و ارائه مشوقهایی برای کارفرمایان زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم.

وی گفت: تا پایان سال جاری امیدواریم با اجرای برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد، بتوانیم بیش از سال گذشته برای معتادان بهبود یافته شغل ایجاد کنیم .

بندپی همچنین به خانواده های این افراد نیز توصیه کرد که حتما پذیرای آنها باشند چرا که حمایت و پذیرش مجدد خانواده و اعتماد به بهبود یافتگان نیز نقش مهمی در سلامت و پاک بودن آنان خواهد  داشت.

کد خبر 4342807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha