۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

موسیقی اقوام ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارا است

موسیقی اقوام ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارا است

ساری - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: موسیقی اقوام ایرانی به ویژه فرهنگ بومی وموسیقی فولکلوریک مازندران، از ظرفیت پرباری برای جهانی شدن برخوردار است.

محمود شالویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه موسیقی بومی شمال ایران و  البرز نشینان درتارو پود زندگی مردم این سامان تنیده شده است افزود: نوای نی چوپانان، آواز شالیکاران و آداب و رسوم مردمان این خطه سراسر موسیقی زندگی است و مازندران با شاعران نامی خود نظیر نیما و امیرجایگاه سروده های عاشقانه و ماندگاراست.

وی اظهار داشت: سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان –لیلم-با هدف ارتقای فرهنگ موسیقی بومی، شناسایی وجذب استعدادهای ناشناخته حاشیه البرز و آشنا کردن مردم این منطقه با موسیقی سرزمین شان  برگزارمی شود.

وی با بیان این که زوال خرده فرهنگ ها را در بسیاری از کشورهای دنیا شاهدیم افزود:احیای فرهنگ بومی که سرشار از نشاط سازنده و مولفه های انسانی است می تواند جامعه را از بسیاری از آسیب ها مصون دارد.

شالویی تاکید کرد: در عصر بحران هویت، یکی از موثرترین راهکارهای حفظ هویت فرهنگی، پرداختن به  آداب و رسوم بومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به گردشگر پذیر بودن استانهای البرزنشین به ویژه مازندران گفت:با فرهنگ و موسیقی بومی می توان ضمن انتقال مفاهیم ناب فرهنگی  ،در جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق بود.

سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان مردادماه در مازندران برگزار می شود.

کد خبر 4342851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha