۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:

نشریه فرهنگ آبادی‌های لرستان تهیه شد/ گردآوری اطلاعات ۳۴۰۰ آبادی

نشریه فرهنگ آبادی‌های لرستان تهیه شد/ گردآوری اطلاعات ۳۴۰۰ آبادی

خرم‌آباد- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از تهیه و تدوین نشریه فرهنگ آبادی‌های این استان و گردآوری اطلاعات ۳ هزار و ۴۱۵ آبادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن نورالدینی در خصوص تهیه و تدوین نشریه فرهنگ آبادی­ های لرستان اظهار داشت: با توجه به این که در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ اطلاعات مربوط به مشخصات، ویژگی ­ها و امکانات آبادی ­ها (فرهنگ آبادی­ ها) از مجموعه سوالات سرشماری حذف شده و همچنین با توجه به نیاز برنامه ­ریزان، مدیران و تصمیم سازان، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همکاری سازمان ­ها و دستگاه­ های اجرایی استان، تهیه و تدوین نشریه فرهنگ آبادی را در ابتدای سالجاری آغاز و در اواخر خردادماه به اتمام رساند.

وی گفت: نشریه فرهنگ آبادی ­های استان حاوی مجموعه ­ای ارزشمند از اطلاعات تفصیلی جمعیتی آبادی­ های استان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ و اطلاعات ۹۱ شاخص مهم و کلیدی در زمینه مشخصات، ویژگی­ ها و امکانات ۳۴۱۵ آبادی دارای سکنه و خالی از سکنه استان براساس آخرین اطلاعات موجود دستگاه ­های اجرایی در سال ۱۳۹۷ است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: با توجه به این که ساماندهی نظام آمارهای ثبتی در دستور کار مراکز آماری کشور قرار گرفته، در تهیه و تدوین این نشریه از ظرفیت آمار ثبتی دستگاه­­های اجرایی استان استفاده شده است.

نورالدینی اظهار امیدواری کرد که با توجه به سیاست مرکز آمار ایران در سالجاری در خصوص استقرار نظام آمار ثبتی مبنا در آینده با ساماندهی مطلوب این نظام شاهد استفاده بهینه از آمارهای ثبتی مبنا دستگاه­ های اجرایی استان باشیم.

وی با بیان اینکه این نشریه بعد از اتمام سرشماری ۱۳۹۵ در بین استان­ های کشور برای اولین بار توسط لرستان گردآوری و منتشر شده، خاطرنشان کرد: اطلاعات مذکور از طریق وبسایت سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان قسمت نشریات قابل دسترسی است.

کد خبر 4342898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha