۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه خبر داد

هر شب یک برنامه با یک گویش محلی از صدای کرمانشاه

هر شب یک برنامه با یک گویش محلی از صدای کرمانشاه

کرمانشاه_ مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه گفت: درصدد هستیم تا هر شب یک برنامه با یک گویش محلی از صدای کرمانشاه پخش کنیم.

رضا رحیمی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمانشاه اظهار داشت: درصدد هستیم تا هر شب یک برنامه با یک گویش محلی در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه داشته باشیم.
وی مهمترین مشکل پیش روی این موضوع را محدودیت نویسندگان و گویندگان گویش های مختلف دانست و افزود: نویسنده و گوینده برای این همه گویش نداریم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بیان داشت: از سال ۹۶ سعی کرده‌ایم برنامه‌های رادیو به زبان فارسی کرمانشاهی نزدیک باشد و برنامه های خانواده و صبحگاهی با گویش فارسی کرمانشاهی است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های فارسی زبان رادیو کرمانشاه ۸۰ درصد به زبان فارسی کرمانشاهی است، تصریح کرد: سعی کرده ایم به جز برنامه‌هایی که به گویش زنگنه‌ای که ساده‌تر و روان‌تر ست داریم از سایر گویش‌ها هم استفاده کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به برنامه‌های مختلف کردی زبان هم اعلام کردیم که اگر ارتباطی با مخاطبان گویش های مختلف داشتند می‌توانند با همان گویش محلی مخاطب با وی صحبت کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه افزود: چند برنامه با گویش سورانی در خصوص معرفی ادبا و شعرای کرد زبان کرمانشاهی داشته ایم که روزانه نیم ساعت پخش می‌شود و اتفاقا مخاطبان خوبی هم داشته است، حتی رایزنی شده تا کردستان هم از این برنامه استفاده کند.
وی تصریح کرد:‌از سال ۹۷ هم با گویش هورامی که چندین شهرستان استان با این گویش زیبا صحبت می‌کنند یک برنامه‌ شروع کرده ایم و تاکنون چندین قسمت آن پخش شده است.
رحیمی یادآور شد: به پیشنهاد مردم لک زبان استان در تدارک یک برنامه با گویش لکی هستیم، اما فعلا در مرحله پیش تولید قرار دارد.

کد خبر 4343028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha