۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰

استاندار کرمانشاه:

هیچ نظارت فنی بر جاده‌ها و ساختمان‌ها صورت نمی‌گیرد

هیچ نظارت فنی بر جاده‌ها و ساختمان‌ها صورت نمی‌گیرد

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه گفت: در جاده ها، ساختمان‌ها و نماسازی ساختمان اصلا نظارت فنی نمی‌شود.

هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در نشست شورای فنی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه در استان کرمانشاه کارها در ساختار اداری به صورت لاک پشتی پیش می رود و تصمیمات را بسیار طولانی می کنند.

وی اظهار داشت: پس از گذشت ۸ ماه از حادثه زلزله هنوز مهندسین نتوانستند برای بازسازی یک ساختمان به نتیجه برسند و این یک ضعف بزرگ است.

استاندار کرمانشاه از وضعیت نامطلوب آسفالت های جاده ای ابراز نگرانی کرد و گفت: آسفالت جاده ها چرا باید پس از ۲ سال از بین بروند آیا واقعا عمر استاندارد آسفالت همین است، چرا شورای فنی بر این موضوع نظارت نمی کند، اعتباراتی که در این خصوص هزینه می شود بیت المال است چه کسی باید پاسخگوی این مساله باشد.

وی ادامه داد: در جاده ها، ساختمانها، نماسازی ساختمان اصلا نظارت فنی نمی شود و نتیجه بلایی می شود که بر سر مسکن مهرها در زلزله آمد.

بازوند تصریح کرد: اگر در ساختمانهای اداری سرپلذهاب آئین نامه ۲۸۰۰ رعایت می شد بدون شک متحمل این همه خسارت نمی شدیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هنوز مقصر اصلی در خرابی های مسکن مهر مشخص نشده، ابراز داشت: هر اتفاقی در مسکن مهر افتاد به دلیل عدم نظارت شورای عالی در خصوص آن بوده و باید ایرادات ساختمانهای مسکن مهر بازگو شود تا شاهد چنین اتفاقاتی در دیگر کشور نباشیم.

بازوند خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه پروژه مسکن مهر اقدام خوبی بود یا نه راه و شهرسازی باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند چرا که در سراسر کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر در مسکن مهر زندگی می کنند لذا بخاطر رفع ترس و نگرانی آنها هرچه سریعتر به این مساله رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: باید آسیب های مسکن مهر بازگو شود تا در نقاط دیگر کشور با نظارت شورای فنی ایرادات برطرف شود.

بازوند در پایان گفت: در اولین فرصت لیست اسامی مقصرین و کسانی که در پروژه مسکن مهر دچار قصور شدند تهیه شود تا اقدامات لازم در خصوص آنها صورت بگیرد.

کد خبر 4343976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha