۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد

رشد آمار بیمه شدگان اجباری در زنجان

رشد آمار بیمه شدگان اجباری در زنجان

زنجان-مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تعداد بیمه‌شده اجباری تأمین اجتماعی به ۱۱۰ هزار فرصت شغلی افزایش‌یافته است، گفت:برای اولین بار بیمه اجباری افزایش ۳ درصدی داشته است.

مسعود علیاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند اشتغال را به خوبی نشان دهد، تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین‌اجتماعی است که این مهم در استان به خوبی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: تعداد بیمه‌شده اجباری تأمین اجتماعی به ۱۱۰ هزار فرصت شغلی افزایش‌یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت:  در سال جاری آمار بیمه‌شدگان در اردیبهشت‌ماه ۱۱۰ هزار نفر و برای بیمه‌شدگان خویش‌فرما نیز ۲۰ هزار و ۹۰ نفر بود. 

علیا ری تأکید کرد: برای اولین بار  بیمه اجباری افزایش ۳ درصدی نسبت به فروردین‌ماه و افزایش ۶ درصدی نسبت به اسفند سال گذشته داشته است و این تعداد بیمه‌شده اجباری در استان زنجان آمار بسیار خوبی است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: خوشبختانه در سطح استان زنجان روزبه‌روز میزان اشتغال افزایش پیدا می‌کند و این برای استان نویدبخش خوبی است و سازمان تأمین اجتماعی با ارائه خدمات الکترونیکی تأمین اجتماعی،  مراجعات به سازمان کاهش‌یافته و  سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و مأموریت اصلی آن تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

مدیرکل سامان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: استان زنجان هفت شعبه دائم تأمین اجتماعی و هفت شعبه اقماری دارد و یک شعبه کارگزاری نیز در استان فعالیت می‌کند و این سازمان یک سازمان غیردولتی عمومی است که بخش عمده مالی آن از محل حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه‌شده و کارفرما تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست، بنابراین دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند با هیچ‌یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی ادغام شود.

کد خبر 4344086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha