۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۹ هزار معلول ثبت‌شده در استان زنجان وجود دارد

۱۹ هزار معلول ثبت‌شده در استان زنجان وجود دارد

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۷۹۶ معلول در استان زنجان وجود دارد که ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: سازمان بهزیستی کشور از مهم‌ترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۸۱۳ خانوار معادل ۱۹ درصد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد ۷ هزار و ۸۶ خانوار مستمری‌بگیر سازمان هستند که درواقع ۳۱ درصد مستمری‌بگیر و ۶۹ درصد از سایر خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد کل جمعیت استان زنجان معادل ۱۵۶ هزار و ۲۸۳ نفر مددجو به همراه خانواده تحت پوشش بهزیستی استان زنجان می‌باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار و ۷۹۶  معلول در استان زنجان وجود دارد، گفت:  ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ مرکز ترک اعتیاد در استان زنجان فعال است و طبق آمار هزار و ۶۹۴ معتاد از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

محمدی به بحث مشاوره ژنتیک در استان زنجان اشاره کرد و گفت: چگونه برای سایر موارد زوج‌ها نسبت به انجام آزمایش اقدام می‌کنند زوجین برای این کار باید اقدام کنند، اما در حال حاضر این کار به‌صورت کامل انجام نمی‌شود.

کد خبر 4344311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha