۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

۶ میلیون نفر باید در بخش خصوصی اشتغال یابند

۶ میلیون نفر باید در بخش خصوصی اشتغال یابند

خرم‌آباد- معاون رئیس‌جمهور گفت: ۸ میلیون نفر فارغ‌التحصیل در کشور وجود دارد که ۶ میلیون نفر از آن‌ها باید در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری پیش از ظهر پنجشنبه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه فلسلفه نظام اداری تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای و ارائه خدمات به مردم است، اظهار داشت: نباید از این هدف دور شویم.

جذب نیرو در ادارات تنها متکی به بودجه عمومی نباشد

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد بودجه وزارت بهداشت از محل درآمد اختصاصی و ۳۶ درصد از محل درآمد عمومی و بودجه عمومی است، تصریح کرد: مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها باید از این درآمد اختصاصی برای جذب نیرو استفاده کنند و فقط متکی به بودجه عمومی نباشند که توسط دولت پرداخت می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش ایران بعد از کشور سوئیس بالاترین نسبت دانش آموز به کارکنان را دارد که یک معضل در کشور است، افزود: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر در وزارت بهداشت استخدام شدند،  ۸ هزار نفر در آموزش و پرورش و ۹۰۲ نفر هم عضو هیئت علمی شدند؛ این نیروها از محل بودجه عمومی استخدام شدند.

انصاری با بیان اینکه میزان استخدامی کشور از محل بودجه عمومی ۳ میلیون نفر است، تصریح کرد: این در حالیست که کل نیروهای کاری ما ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند؛  ۱۵ درصد نیروهای ما در دولت و بخش عمومی مشغول به کار هستند.

سالانه ۸۰۰ هزار نفر نیروی کار از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند

وی با اشاره به اینکه ۸ میلیون فارغ التحصیل داریم که دو میلیون نفر از آن ها می توانند در دستگاه ها استخدام شوند و ۶ میلیون نفر دیگر باید در بخش خصوصی مشغول به کار شوند، ادامه داد: از سه میلیون نفر کارکنانی که از محل بودجه عمومی استخدام شده اند، سالانه ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته می شوند، این در حالیست که سالانه ۸۰۰ هزار نفر نیروی کار از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور وارد شرایط جدیدی می شود که باید نظام اداری متناسب با این شرایط را پیش بینی کنیم، گفت: باید در انجام وظایف و نحوه ارائه خدمت تغییر رویه ایجاد شود.

طی ماه های آینده با کاهش درآمد ها مواجه خواهیم شد

انصاری با بیان اینکه در شرایط اعمال تحریم ها،  در آینده نزدیک و طی ماه های آینده با کاهش درآمد ها مواجه خواهیم شد که به دلیل کاهش فروش نفت و درآمدهای مالیاتی است، تصریح کرد: بخشی از درآمدها را دیگر دسترسی نداریم و هزینه های جدید ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط باید مدیریت بحران در کشور و استان ها اعمال شود، باید اولویت ها تغییر یابد و متناسب با شرایط اولویت ها تغییر کنند و بازتعریف شوند، افزود: باید نسبت به توان افزایی مدیران اقدام شود،  باید در راستای کاهش هزینه های دولت در استان ها اقدام شود و از استاندار لرستان می خواهیم کمیته صرفه جویی در استان ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: شرایط مشارکت مردم به ویژه بخش خصوصی در دولت را باید فراهم کنیم.

کد خبر 4344804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha