۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶

همزمان با آغاز جشنهای مردمی زیرسایه خورشید؛

کاروان سفیران امام رضا (ع) در ۱۸۰ نقطه قزوین حضور می یابند

کاروان سفیران امام رضا (ع) در ۱۸۰ نقطه قزوین حضور می یابند

قزوین- مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: همزمان با آغاز جشن های مردمی زیرسایه خورشید، کاروان سفیران امام رضا (ع) در ۱۸۰ نقطه این استان حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان کرمی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین اظهار داشت: ستاد جشنهای مردمی در استان قزوین نزدیک به پنج ماه آغاز به کار کرده است.

وی افزود: بالغ بر ۲۴۰ برنامه فرهنگی در استان قزوین اعم از حضور در بیمارستانها، نیروهای مسلح، ایتام، جشن دختران بی سرپرست، ورزشکاران، خانواده شهدا و جانبازان، مسئولین استانی، گلزار شهدا، بیماران، مناطق محروم، زندان و کانون اصلاح و تربیت، شرکت ها و کمپ اعتیاد برنامه ریزی شده است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین بیان کرد: کاروان سفیران رضوی در ۵۰ شهرستان، شهر و دهستان استان و کارون سفیران حضرت رضا (ع) در ۱۸۰ نقطه از استان قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

کرمی با اشاره به برنامه های دهه کرامت گفت: خدمات رسانی در این دهه با حضور خادمین بارگاه منور رضوی ارائه می شود که از نمونه این خدمات می توان به توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته ارزاق در مناطق محروم استان، بیش از ۱۰۰۰ خدمات درمانی در مناطق محروم استان، عیادت از ۱۷۶ بیمار در دهه کرامت،  حضور و دیدار با ۱۷۳ ایتام، افتتاح ۴۴ کانون خادمیاری در استان قزوین و اجرای ۴۴ جهیزیه همزمان با فرارسیدن یازدهمین سال جشن های مردمی زیر سایه خورشید اشاره کرد.

وی اضافه کرد: جشن‌های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید در سالجاری، وارد دهه دوم فعالیت خود می‌شود و هم اکنون پس از گذشت یک دهه از برپایی این جشن‌ها، به لطف خداوند و عنایات کریمانه حضرت رضا(ع)، جشن‌های «زیرسایه خورشید» تبدیل به بزرگ‌ترین عملیات مردمی و فرهنگی کشور «در حوزه داخل و خارج از کشور» شده است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین با بیان اینکه برنامه‌های زیر سایه خورشید دو خدمت ارزشمند را برای عاشقان و دلدادگان امام رضا (ع) به ارمغان می‌آورد، تأکید کرد: یکی از این دو مطلب بحث زیارت از راه دور امام رضا(ع) برای کسانی است که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در دهه کرامت توفیق حضور در مشهد مقدس و زیارت مضجع شریف امام هشتم(ع) را پیدا کنند و خدمت دیگر، ایجاد حس معنوی بسیار با ارزش و فوق‌العاده برای افراد مختلف است؛ به این معنی که حس مورد توجه واقع شدن از طرف امام مهربانی‌ها حضرت ابا الحسن الرضا (ع) در مورد افرادی که هرگز فکر نمی‌کردند که حتی از فاصلههای بسیار دور مورد لطف و کرامت امام رضا(ع) قرار گیرند و حتی تصور این را هم نداشته‌اند که با کاروان‌های رضوی در دهه کرامت روبه رو و مواجه شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: یعنی به نوعی تمام افراد جهان، خود را میهمان امام ضامن و ثامن حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دهه کرامت احساس می‌کنند و به همین دلیل شعار سالجاری ویژه برنامه های زیر سایه خورشید با عنوان «هر چه دارم از تو دارم» انتخاب شده است که ذیل شعار محوری خدمت کریمانه در دهه کرامت سال جاری خواهد بود.

کد خبر 4344987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha