۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۸:۰۶

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی عنوان کرد؛

اجرای موفق طرح مهارت آموزی در محیط کار مستلزم اطلاع رسانی گسترده

اجرای موفق طرح مهارت آموزی در محیط کار مستلزم اطلاع رسانی گسترده

اراک- مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار، مستلزم اطلاع رسانی گسترده با استفاده از ظرفیت های اجرایی و رسانه ای است.

سعیدرضا شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای مطلوب طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار در استان مرکزی اظهار داشت: تا کنون قریب به ۱۱ نوع کارگاه در رشته های مختلف صنفی برای مشارکت در اجرای طرح مهارت آموزی ثبت نام و ۳۱ مورد هم برای اجرای طرح مهارت آموزی و جذب شغلی مهارت آموزان اعلام آمادگی کرده اند، که بیشترین تعداد این کارگاه ها مربوط به اراک، ساوه و دلیجان است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰هزار و ۱۵۹ بنگاه اقتصادی و صنفی در استان مرکزی برای اجرای طرح مهارت آموزی ظرفیت دارند، افزود: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فرهنگ ارتقای مهارت علمی و کارگاهی پیگیری می شود.

شاه محمدی، شناسایی مشاغل و واحدهای صنعتی متقاضی ایجاد مراکز مهارت آموزی، شناسایی مشاغل جذاب و راهبردی کارآموزان و جذب متقاضیان مهارت آموزی را گام های نخست برای اجرای این طرح برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان مرکزی همچنین تبلیغ و اطلاع رسانی در سطح استان، استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی، استفاده از ظرفیت و امکانات اعضای طرح، بهره مندی از ظرفیت های اجرایی استان و برگزاری جلسات اتحادیه ها و اصناف در سطح استان و... را از اقدامات انجام شده در راستای معرفی مزایای طرح و تسریع در کار عنوان کرد.

وی گفت: مقرر است طی سال جاری یک هزار و ۱۵۰ نفر در استان مرکزی جذب طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار شوند و تلاش داریم تا پایان سال این رقم محقق گردد.

کد خبر 4345264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha