۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در زنجان فعال است

۱۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در زنجان فعال است

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان به فعالیت کلینیک‌های مددکاری اجتماعی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در زنجان فعال است.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیت  کلینیک‌های مددکاری اجتماعی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته تنها ۹ کلینیک مددکاری اجتماعی فعال بود که در سال ۹۷ به ۱۰ کلینیک مددکاری اجتماعی رسیده است.

وی تعداد گروه‌های همیار زنان را در استان زنجان ۲۳ گروه همیار اعلام کرد و ادامه داد: گروه‌های همیار گروهی با فعالیت دو سویه،  متقابل و افقی هستند که با توانایی‌های کم‌وبیش یکسان تلاش می‌کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۷۹ گروه‌های همیار در بهزیستی تشکیل‌شده و در حال حاضر نزدیک به ۱۵۲ نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند.

محمدی قیداری تأکید کرد: تشکیل گروه‌های همیار عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است و هرکدام از گروه‌های همیار، متشکل از ۵ الی ۷ نفر از زنان  و دختران سرپرست خانوار هستند که درزمینه‌های مختلف به فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شناسایی زنان سرپرست خانوار توانمند، علاقه‌مند و فعال درزمینه کسب‌وکار، تشکیل جلسه و دعوت از زنان و دختران خودسرپرست تحت پوشش، دریافت فرم‌های مربوطه ثبت شرکت تعاونی از اداره، انتخاب نام شرکت و اعلام به اداره ثبت و تعاون، دریافت مجوز تأسیس از نحوه تشکیل گروه‌های همیار است. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی است. 

محمدی قیداری ابراز کرد: طرح گروه‌های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استان‌های کشور جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده است.

کد خبر 4345764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha