۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴

نایب رئیس اتاق بازگانی ایران:

هیچگاه برنامه‌ای برای بهبود کارایی بازار وجود نداشته است

 هیچگاه برنامه‌ای برای بهبود کارایی بازار وجود نداشته است

کرمانشاه_ نایب رئیس اتاق بازگانی ایران گفت: هیچگاه برنامه‌ای برای بهبود کارایی بازار وجود نداشته است.

‌حسین سلاح ورزی امروز شنبه در نشست اتاق‌های بازرگانی مناطق ۴ کشور که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از تهدایدات مهم مناطق توسعه نیافته را مهاجرفرستی عنوان کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید پروژه ها را بر اساس یک مکان سنجی و ظرفیت سنجی طبقه بندی شوند.

وی افزود: هیچ پژوهشی نتوانسته اثبات کند که تنها منشا اصلی واحد توسعه استانی و منطقه ای بودجه عمومی دولت می تواند باشد بلکه عوامل متعددی از جمله قابلت های صنعتی و جغرافیایی استانها نیز در محقق شدن این امر بسیار مهم است.

نایب رئیس اتاق بازگانی ایران خاطر نشان کرد: قابلیت ها و پتانسیل های منطقه ای زمانی می تواند به توسعه اقتصادی کمک کند که بتواند در ساختار نظام برنامه ای کشور تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های مهم در وضعیت بازار کار شاخص کارایی بازار است که متاسفانه هیچ وقت برنامه ای برای بهبود این شاخص ها در مناطق نداشتیم.

سلاح ورزی ساختار صنعتی و درجه باز بودن اقتصاد را ۲ عامل موثر در توسعه اقتصاد مناطق ارزیابی کرد و افزود: در منطقه ۴ به دلیل گستردگی مرزها و امکان توسعه صادرات زمینه مناسبی برای رشد اقتصادی وجود دارد که رسیدن به این مهم مستلزم تغییر نظام برنامه ریزی کشور و کمک نمایندگان مجلس است.

وی در ادامه به مفاد معاهده پاریس اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما متعهد شد انرژی پاک را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید کند و در برنامه ششم تعهد ما بر تولید ۵ هزار مگاوات بود ولی با وجود اینکه بخش عمده ای از برنامه ششم سپری شده کمتر از۲۰۰ مگاوات از این میزان محقق شده است.

این مسئول بیان داشت: بخش انرژی پاک تنها بخشی است که با وجود تحریم ها تقاضای سرمایه گذاری دارد.

کد خبر 4346307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha