۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸

طی سه ماه ابتدای امسال؛

کرمانشاهی‌ها ۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کرمانشاهی‌ها ۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کرمانشاه - دبیر شورای زکات استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۶ میلیارد تومان زکات طی سه ماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، حسین خدرویسی، دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان زکات طی سه ماهه نخست سال جاری از مودیان خیر در استان کرمانشاه جمع آوری شده است.

خدرویسی با اشاره به اینکه پیش بینی جمع آوری زکات سال ۹۷ در استان کرمانشاه ۹۳ میلیارد تومان است، عنوان کرد: تاکنون ۶۵ درصد از پیش بینی استان با پرداخت این میزان زکات از سوی مودیان محقق شده است.

وی بیان کرد: ۴ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان از میزان زکات جمع آوری شده در سه ماهه نخست امسال به زکوات فطره و باقی به زکات واجب اقلام کشاورزی و مستحب مودیان اختصاص داشته است.

حسین خدرویسی با یادآوری اینکه زکات فطره پس از جمع آوری در اسرع وقت بین خانوارهای نیازمند توزیع شده ادامه داد: درآمد زکات اقلام کشاورزی نیز به نیازمندان روستاهای پرداخت کننده این واجب الهی پرداخت شده است.

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این نهاد صرفا بر جمع آوری و هزینه کرد زکات براساس نیات خیرخواهانه مودیان نظارت می کند، عنوان کرد: این نظارت علی رغم تمام هزینه های اجرایی و جانبی با هدف جاری شدن حکم خداوند بر روی زمین و ترویج این واجب الهی اعمال می شود.

کد خبر 4346436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha