۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰

حمایت‌لازم‌ازبخش‌خصوصی‌نمی‌شود

مصری: بخش خصوصی را تنها برای زینت محافل می‌خواهیم

مصری: بخش خصوصی را تنها برای زینت محافل می‌خواهیم

کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت لازم از بخش خصوصی نمی‌شود و ما این بخش را تنها برای زینت محافل می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری امروز شنبه در نشست اتاقهای بازرگانی مناطق ۴ کشور که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد ایران در ۴ بخش دولتی، خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی قدرتنمایی می‌کند، گفت: بیشترین قدرت اقتصادی کشور از نظر تاثیرگذاری امروز با بخش دولتی است چرا که از حمایت قدرت سیاسی برخوردار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از بخش دولتی به ترتیب نهادهای عمومی غیردولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها رده‌های بعدی را در قدرت اقتصادی دارند.

وی با بیان اینکه قدرت فقط اقتصاد نیست تصریح کرد: ما متاسفانه از بخش خصوصی حمایت لازم را نداریم و فقط آنرا برای زینت مجالس می خواهیم.

مصری ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران از طرف ابرقدرت ها مورد مزاحمت های اقتصادی قرار نگرفته است و استکبار همیشه علیه کشور ما از نظر اقتصادی برنامه‌ریزی‌های متعددی داشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پذیرفتن ضوابط اقتصاد دولتی از طرف بخش خصوصی را اشتباه دانست و بیان داشت: ما نباید انتظار داشته باشیم بخش خصوصی در اختیار اقتصاد دولتی قرار بگیرد اما اگر بخش خصوصی در این راستا به دولت کمک هایی را بکند می تواند در توسعه کشور نقش بسزایی داشته باشد.

بزرگترین معضل در کشور قانون کار است

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بزرگترین معضل در کشور قانون کار است و تا این قانون اصلاح نشود بسیاری ازمشکلات توسعه حل و فصل نخواهد شد و این کار با همکاری نمایندگان مجلس قابلیت اصلاح دارد.

وی افزود: در ابتدای شکل گیری مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب بر توجه به سند آمایش سرزمینی تاکید کردند و لذا همه ما ملکفیم در برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه داشته باشیم.

تجری تصریح کرد: امروز سیاستهای اصل 44 باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که این توجه به بخش خصوصی با نظارت دولت ما را به سمت اتصال بین حاکمیت اتاق و بخش خصوصی سوق می دهد.

وی در ادامه به عدم استفاده از ظرفیت استانهای مرز نشین اشاره کرد و افزود: این تقسیم بندی فرصتی است تا قابلیت ها را در این مناطق شناسایی کنیم و از آنها نهایت استفاده را داشته باشیم تا این مناطق نیز به توسعه اقتصادی برسند.

کد خبر 4346476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha