۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷

معاون اقتصادی وزیر کشور خبر داد

شناسایی ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور برای ارتقای معیشت

شناسایی ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور برای ارتقای معیشت

کرمانشاه_ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته در 31 استان کشور برای انجام اقدامات در راستای ارتقای معیشت آنها شناسایی و تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست امروز یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در سال ۹۵ در رده استانهای ضعیف در زمینه اقتصادی قرار داشت اما با تلاشهای صورت گرفته در سال ۹۶ با کسب ۷۷.۵ امتیاز جزو استانهای در حد انتظار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: بر اساس ارزیابی فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، استان کرمانشاه در حوزه اجرای طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ شاهد جهش خوبی بوده است.

وی حضور خود را در این نشست اعلام آمادگی برای کمک به استان کرمانشاه بیان کرد و گفت: امید است با جدیت و رویکرد جهادی استاندار بتوانیم در جهت ارتقاء معیشت استان و بهتر شدن وضعیت اقتصادی قدم موثری برداریم و بتوانیم مشکلات استان را در سطح ملی حل و فصل کنیم.

دین پرست ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور امسال ۹۶ پروژه ملی اولویت‌دار را اعلام کرد که در سال ۹۷ این پروژه ها استمرار خواهد داشت و برای سهم امسال از این پروژه ها را ۲۷ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از ۴۲۹ پروژه ای که در سطح کشور به بنگاههای خصوصی طبق اصل ۴۴ قانون واگذار شده ۸ پروژه مربوط به استان کرمانشاه بوده است که امیدواریم در امر واگذاری تسریع صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: همان طور که رهبر انقلاب و رئیس جمهور تاکید دارند در این سال باید برای اینکه تو دهنی محکمی به دشمنان بزنیم پروژه های قابل افتتاح را جمع بندی کنیم و طب امسال به بهره برداری برسانیم.

دین پرست از بهره برداری ۳۰۱ طرح ویژه در دهه فجر امسال خبر داد و یادآور شد: این طرح ها با حجم ۹۲ میلیارد تومان طی دهه فجر افتتاح خواهند شد که ۱۰ طرح آن با ۱۰۷۲ میلیارد تومان در استان کرمانشاه است.

وی در ادامه سخنانش طرح آمایش سرزمینی را مبنای توسعه استانها معرفی کرد و اذعان داشت: در استان کرمانشاه هنوز این طرح آماده نشده و یک فاز پایین تر از ۱۸ استان دیگر قرار دارد لذا باید هرچه سریعتر روند تدوین و تصویب این طرح را به اتمام برسانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اعلام اینکه در ۳۱ استان ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته شناسایی شدند که بتوانیم آنها را به ارتقاء معیشتی و توسعه همه جانبه برسانیم، افزود: در استان کرمانشاه شهرستان هرسین به این منظور انتخاب شده است.

دین پرست گفت: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است شامل ۹ استان است که کرمانشاه نیز یکی از این استان ها محسوب می شود و این شورا بستر و ظرفیتی مناسب برای بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی کرمانشاه محسوب می شود.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی استاندار کرمانشاه افزود: میزان جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان ۳۷ درصد بوده که بسیار قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با توجه به موقعیت مرزی بودن استان کرمانشاه اظهار داشت: از این حیث این استان می تواند به توسعه مبادلات مرزی کشور کمک شایانی کند در این راستا موضوع رسمی شدن مرز سومار چهارشنبه در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور مطرح خواهد شد.

کد خبر 4347404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha