۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸

رییس اداره بهزیستی دماوند:

تردد متکدیان و متجاهرین در سطح شهر دماوند سبب ناامنی می شود

تردد متکدیان و متجاهرین در سطح شهر دماوند سبب ناامنی می شود

دماوند- رییس اداره بهزیستی دماوند گفت: تردد متکدیان و متجاهرین در سطح شهر دماوند سبب ناامنی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بی نیاز ظهر یکشنبه با حضور در نشست خبری اداره بهزیستی شهرستان دماوند طی سخنانی اظهار داشت: بهزیستی در شهرستان دماوند دارای ۲بخش است که بخش اول متعلق به ماده ۱۵ می باشد و شامل کسانی است که به صورت تمایلی پذیرش شده اند و مراحل سم زدایی برای این افراد انجام می شود و چون این مراکز، مراکز درمانی بدون دارو هستند بنابراین نظارت آن بر عهده سازمان بهزیستی است.

بی نیاز افزود: در این شهرستان ۷ مرکز وجود دارد و همه آنها با هماهنگی هایی که با استان تهران صورت گرفته ماده ۱۶ که شامل افراد متجاهر است را نیز پذیرش می کنند.

 وی با بیان اینکه برای پذیرش افراد مشمول ماده ۱۶ دستور دادستان الزامی است، گفت: در این زمینه همکاری های نیروی انتظامی و معاون سیاسی انتظامی و دادستانی نیز باید وجود داشته باشد چرا که بعضا برخی از افرادی که توسط نیروی انتظامی دستگیر می شوند متجاهر نیستند و تعریف متجاهر متفاوت است و در واقع متجاهر به کسی که دارای رفتارهای غیر منطقی ناشی از مصرف مواد را داشته باشد، گفته می شود.

رییس اداره بهزیستی دماوند اظهار داشت: افرادی که به صورت تمایلی مراجعه می کنند نامه دریافت می کنند و بخشی از هزینه های آن ها را پرداخت می کنند و باید بگوییم که بهزیستی شهرستان دماوند تا سال گذسته در کمپ های فشافویه تعداد ۳۵ نفر را به صورت ماهیانه ساماندهی می کرد و در سال جدید نیز این تعداد افزایش یافته است.

بی نیاز با اشاره به تردد افراد متجاهر و متکدیان در سطح شهر گفت: عبور و مرور این افراد در سطح شهر سبب ناامن شدن و نازیبایی منظر شهر می شود و لازم است اقدامات لازم جهت سامان دهی این افراد صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی جمع آوری متکدیان بر عهده شهرداری و نیروی انتظامی است، گفت: پس از جمع آوری متکدیان توسط این ۲ ارگان بهزیستی ورود پیدا می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد و برخی موارد مثل کودکان و معلولان و سرپرست خانواده ها را سامان دهی می کند.

بی نیاز با اشاره به وجود ۱۲مهد کودک در دماوند گفت: برخی معتقدند که مهدکودک فقط جنبه نگهداری دارد اما ما نگاه آموزشی داریم، چرا که مهدهای کودک اولین مراکز رشد شخصیتی کودکان محسوب می شوند.

رییس اداره بهزیستی دماوند با اشاره به اینکه با رشد آموزشی کافی می توانیم خلا آموزش های مناسب در فضاهای مجازی را نیز حل کنیم افزود: باید نسبت به آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد در جامعه حساس باشیم و آموزش های لازم را در سطح اجتماع برای عموم مردم داشته باشیم.

کد خبر 4347571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha