۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد

خسارت ۱۴ میلیاردتومانی زلزله به مساجد/بنیادمسکن متولی بازسازی است

خسارت ۱۴ میلیاردتومانی زلزله به مساجد/بنیادمسکن متولی بازسازی است

کرمانشاه_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از خسارت ۱۴ میلیارد تومانی زلزله به مساجد و بقاع استان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن مسئول بازسازی این مساجد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام آیت الله عباسیان امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران از برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در مرحله شهرستانی پنج هزار و ۱۰۰ نفر شرکت کردند که در نهایت از این تعداد در بخش خواهران ۳۶۸ نفر و در بخش برادران ۲۳۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: مسابقات مرحله استانی ۲۷ و ۲۸ تیر در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی صورت گرفته عنوان داشت: سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر در کلاس های آموزشی ثبت نام کردند که در مجموع  ۵۰۲ کلاس برگزار شد و از این تعداد ۷ هزار نفر در مسابقات شرکت که حدود ۳ هزار نفر نمره بالای ۷۰ را کسب کردند و در این زمینه جز استان های برتر بوده ایم.
 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به فعالیت های عمومی بخش قرآنی بیان کرد: در این بخش مردم از طریق کلاس های خانگی و یا شبکه های مجازی به فراگیری قرآن می‌پردازند و سپس در مسابقات شرکت می‌کنند و مسابقات آن سالی یک بار برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی مساجد وبقاع متبرکه مناطق زلزله زده گفت: پس از کارشناسی های صورت گرفته مشخص شد ۲۱۰ مسجد و حسینیه در جریان زلزله آسیب دیده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: میزان خسارت وارد شده به حسینیه ها و مساجد ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است و بنیاد مسکن مسئول بازسازی این مساجد و بقعه احمدبن‌اسحاق است.

وی تصریح کرد: اوقاف پولی برای بازسازی مساجد وبقاع متبرکه مناطق زلزله زده ندارد و در همین راستا میزان خسارت ها و اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آنها را به دستگاه های مربوطه اعلام کرده ایم.

کد خبر 4348535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha