۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۷

استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

میزان آورد آب به زاینده رود کاهش یافت

میزان آورد آب به زاینده رود کاهش  یافت

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان آورد آب از چهارمحال و بختیاری به زاینده رود کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر میزان آورد آب به زاینده رود ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان فضای مجازی با اشاره به اینکه کاهش بارش ها و خشکسالی در چهارمحال وبختیاری از مهمترین چالش های این استان به شمار می رود، بیان کرد: بارندگی در این استان حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کاهش بارندگی بر روی رودخانه های چهارمحال و بختیاری تاثیر گذاشته است و  میزان خروجی آب این رودخانه ها را کاهش داده است.

زاینده رود تامین کننده آب سه استان کشور است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آورد آب از چهارمحال و بختیاری به زاینده رود کاهش  یافته است، گفت: در حال حاضر میزان آورد آب به زاینده رود به ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی گفت: در سال گذشته میزان آورد آب در زاینده رود به ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسیده بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر زاینده رود تامین کننده آب در استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد است، بیان کرد:  کمبود منابع آب در منطقه جنوبی غربی و مرکز کشور جدی است و باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب نهادینه شود.

افزایش اعتبار اجرای طرح انتقال بن - بروجن

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان بروجن با کمبود آب شرب مواجه است، بیان کرد: یکی از طرح های مهم انتقال آب در این استان طرح انتقال آب  بن - بروجن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با اجرای این طرح زمینه برای حل مشکلات آب این منطقه فراهم می شود.

وی گفت: میزان اعتبار این طرح افزایش یافته است و به ۵۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه افزایش بیکاری در این استان یکی از مهمترین چالش های دیگر است، بیان کرد: حل مشکل بیکاری در این استان در دستور کار مسئولان کشوری و استانی است.

وی تصریح کرد: بیکاری یک تهدید برای استان به شمار می رود و زمینه ساز مشکلات مختلف از جمله آسیب های اجتماعی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در این استان برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 4349115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha