۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴

مهر گزارش می‌دهد؛

«سلسله» در کشت کلزا سرآمد است/ پیش‌بینی برداشت ۱۶۰۰ تن دانه روغنی

«سلسله» در کشت کلزا سرآمد است/ پیش‌بینی برداشت ۱۶۰۰ تن دانه روغنی

الشتر- ۷۴۰ هکتار از مزارع سلسله زیر کشت کلزا رفته تا ۵۸۴ کشاورز این شهرستان در تولید دانه روغنی کلزا سرآمد باشند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: ۷۴۰ هکتار از مزارع شهرستان سلسله به کشت کلزا اختصاص یافته است تا این دانه روغنی با ارزش و با نیاز کم آبی، آینده روشنی در حوزه اقتصادی شدن زراعت در این شهرستان را رقم بزند.

جشن شکرگزاری برداشت کلزا در روستای «اصلانشاه» سلسله نیز با توجه به توانمندی های شهرستان سلسله در بخش کشاورزی و کاشت محصول کلزا برگزار شد.

ترویج کشت های با مصرف کم آب

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این رابطه گفت: سیاست دولت حذف گیاهان آبدوست و جایگزینی کشت های کم آب است.  

چنگیز ابراهیمی با بیان اینکه در دنیای امروز داشتن فن و تکنیک کشاورزی خیلی مهم است و کشاورزان ما باید شناخت کافی نسبت به تکنیک های روز دنیا داشته باشند، تصریح کرد: سلسله یکی از مناطق پر آب استان است اما باید آینده را نیز در نظر بگیریم و محصولات با مصرف آب کم را ترویج دهیم.

امسال ۳ هزار تن کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود که ۱۶۰۰ تن آن مربوط به مزارع سلسله است

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از دغدغه های کشور کم آبی است پس باید به این مهم توجه ویژه داشت، ادامه داد: ترویج کشت محصولاتی که نیاز کمتری به آب داشته باشند و توجیه اقتصادی خوبی هم داشته باشد از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی است.

ابراهیمی با بیان اینکه شهرستان سلسله زلزله در کشت کلزا سرآمد است، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال ۳ هزار تن کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود که ۱۶۰۰ تن آن مربوط به مزارع سلسله است.

ترویج اشتغال در بخش کشاورزی بخش عمده ای از مشکل بیکاری را حل می کند

فرماندار سلسله نیز در این رابطه اظهار داشت: مسئله کم آبی را باید مدیریت  بکنیم و این همان امانت نسل‌های آینده در دست ماست، وظیفه ماست که مصرف آب را خوب مدیریت کنیم.

شریف خسروی گفت: سلسله منطقه پر آبی است اما کشت محصولاتی با میزان مصرف آب پایین، سرمایه آب را برای نسل های آینده حفظ خواهد کرد.

امام جمعه الشتر هم در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم بحث اقتصادی است، ما نباید متکی به اعتبارات دولتی باشیم، اظهار داشت: همین بخش کشاورزی چقدر سودآوری برای شهرستان دارد،  این مسئله باید ترویج شود تا متکی به دولت نباشیم.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: ترویج اشتغال در بخش کشاورزی بخش عمده ای از مشکل بیکاری را حل می کند و از سوی دیگر رونق اقتصادی را در پی دارد.

کد خبر 4350653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha